En matbild

Guider

Matbloggat

Författare Ämne: Bakstugebröd  (läst 3408 gånger)

Sofia

• Köksbiträde
  • Antal inlägg: 119
    • Visa profil
Bakstugebröd
« skrivet: 2008-08-27 10:29 »
Av min underbara sambo ( :-*) har jag fått en baksten som jag bara längtar efter att testa på alla möjliga sätt.  :) Bland annat finns det ett jättegott bröd; stora, runda, mjuka brödkakor, ca 1cm tjocka som man skär i snibbar och äter som jag vet brukar bakas i bagarstuga, som jag skulle vilja prova att göra på min sten. (Jag vill gardera mig för att detta kanske är en norrländsk företeelse, för min släkt kommer från västerbotten och det är bara där jag ätit dem. Det är dock inte "polarkakor" jag menar, utan lite tätare, inte lika vitt bröd.) Om det är någon som trots den något svaga beskrivningen vet vad jag menar så får ni jättegärna komma med tips på recept och tillvägagångssätt! Jag ska hålla mina baksugna tummar!

Sofia

• Köksbiträde
  • Antal inlägg: 119
    • Visa profil
SV: Bakstugebröd
« Svar #1 skrivet: 2008-09-09 17:21 »
Är det alltså ingen som vet vad jag tänker på? Usch va synd, det är ju det godaste som finns! Måste nog anstränga mig hårdare med mina egna efterforskningar...

agnetasch

• Köksmästare
  • Antal inlägg: 4468
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 2008-09-09 17:43 »

Andreas

• Forumvärd
  • Antal inlägg: 6580
    • Visa profil
    • Matforum
« Svar #3 skrivet: 2008-09-09 19:18 »
Minns du om brödet du söker är sötat eller ej Sofia?
Den som inte frågar får inga svar.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator. Om du blir medlem hos Matforum visas det du skriver direkt.

Använd ditt riktiga namn eller smeknamn. Inlägg där namn är företags-, produkt-, hemside-, eller bloggnamn kommer inte att godkännas. Reklam är ej tillåtet. Formulera dig vänligt.

Namn: E-post:
Verifiering:
Skriv ordet klöjm baklänges!:
Write pancake in Swedish!:

- Annonser -