En matbild

Guider

Matbloggat

Författare Ämne: Findus fotbollsmål m. hoptorkad korv & potatistärningar i mosen  (läst 3213 gånger)

Andreas

• Forumvärd
  • Antal inlägg: 6580
    • Visa profil
    • Matforum
Apropå färdigrätten Fotbollsmålet från Findus (läs testen här: http://matforum.nu/index.php?topic=179) som jag tyckte var ganska urusel så ringde jag sjävklart till Findus och ställde lite frågor.

Frågade först den trevliga damen på deras konsumentkontakt om hon ätit rätten själv och vad hon tyckte om den. Ja det hade hon, men hon tyckte den smakade lite för mycket tomat, tomatsåsen var lite för skarp. Jag håller inte med henne på den punkten, men det kändes uppfriskande ärligt att få ett sånt svar. Det är verkligen alltför ovanligt med en person som inte bara blint säger "våra produkter är godast och bäst och jag älskar dem".

Jag berättade sedan om mina problem med den hoptorkade korven, vi diskuterade om möjligtvis den angivna tillagningstiden på förpackningen var för lång eller så.

Vad gäller mosen så sade hon att det skall vara potatisbitar i den! Om detta står det dock inget på förpackningen sa jag och kan det verkligen stämma att en portion mos ska vara grynig och innehålla tre stycken pyttipanna-potatisbitar!? Ja det verkade så, att det skulle vara "naturligt" på något sätt.

Hur som helst skulle jag få mina pengar tillbaka.
Den som inte frågar får inga svar.

Andreas

• Forumvärd
  • Antal inlägg: 6580
    • Visa profil
    • Matforum
Findus är snabba på att skicka utlovad post, på ett par dagar kom ett mycket korrekt brev brev daterat samma dag som jag ringde dem innehållande en varucheck på 50 kronor.
Den som inte frågar får inga svar.

syntetica

• Diskare
  • **
  • Antal inlägg: 92
    • Visa profil
det var väldigt bra av tanten att svara ärligt och inte "skydda" företaget och det var bra att du fick tillbaka pengarna.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator. Om du blir medlem hos Matforum visas det du skriver direkt.

Använd ditt riktiga namn eller smeknamn. Inlägg där namn är företags-, produkt-, hemside-, eller bloggnamn kommer inte att godkännas. Reklam är ej tillåtet. Formulera dig vänligt.

Namn: E-post:
Verifiering:
Skriv ordet klöjm baklänges!:
Write pancake in Swedish!:

- Annonser -