Bortalagat - inte laga själv, möjligen värma > Färdigmat - från kyl/frysdisken i matvarubutiken

Billys pan pizza - bra eller dåligt mellanmål?

(1/4) > >>

Kvasthilda:
Min barn älskar Billys. Jag har varit hårdnackad motståndare till att köpa hem Billys för jag tycker bara det är vitt bröd utan fibrer med tomatsås, lite pressad skinka och mycket ost. Man skulle lika gärna kunna göra en pizza-macka. Men barnen älskar det.... så nu har vi det hemma om inte jämnt så i alla fall med stor regelbundenhet. I morse åt till exempel lillebror och hans kompis som sovit över en varsin Billys till frukost. Bra, jag slapp kliva upp....  :)

Men min fråga är nu: är det "dålig" mat?  :-\ Oftast rör det sig om mellanmål, mer sällan middag. Dom tar en varsin när dom kommer hem med skolbussen. Och det är inte varje dag. Och det är så lättsamt....

kjpil:
Jag tycker att det är dålig mat - mycket energi och lite näring. Men helt ok då och då, det är ju enkelt - och du säger ju att det inte är varje dag.

Gjorde en liten energijämförelse just på billys panpizza faktiskt om du är intresserad
http://www.matvett.se/halsa/mellanmal

Kvasthilda:
Intressant jämförelse. Det räcker ju faktiskt med en eller ett par frukter för att bli mätt (och det är godare än Billys!)

Det är för det mesta sambon som köper hem. Sambon tycker Billys är gott men jag gillar det inte nåt vidare....

Andreas:
Inte för att jag på något sätt vill rekommendera Billys men borde inte blodsockernivån bli jämnare och finare av en Billys än av en massa frukt?

kjpil:
Personligen tror jag att det är en meningslös jämförelse för en frisk person, plus att du måste specificera ganska tydligt och mäta för att överhuvud taget kunna göra en sådan jämförelse. Jag skulle kalla frukt för nyttigt, vilket är mer än jag kan göra med panpizza.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Svara

Gå till fullversion