En matbild

Guider

Matbloggat

Författare Ämne: Färdig sushi  (läst 6314 gånger)

Gregorian

• Kökspraktikant
  • *
  • Antal inlägg: 10
    • Visa profil
    • Food Is Life
Färdig sushi
« skrivet: 2009-07-04 01:25 »
Tänkte bara fråga vad för erfarenheter ni har av färdig sushi.

Har bara testat icas färdiga och den funkar men är inte den bästa. Syrran testade dessutom sushi från coop (vet inte vad det var för märke) som hon tyckte var riktigt bra
// Björn

Jomael

• Diskare
  • **
  • Antal inlägg: 98
    • Visa profil
SV: Färdig sushi
« Svar #1 skrivet: 2009-07-04 09:20 »
Jag kan tycka att många är rätt ok, sålänge ingefäran INTE är av syltad art... är väl mer en smaksak kanske, men jag föredrar den färska varianten...

Men det är klart, att jämföra färdig med färsklagad på ett bra sushiställe går ju inte.

Mickan

• Mästerkock
  • Antal inlägg: 1532
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 2009-07-04 18:17 »
Jag kan tycka att många är rätt ok, sålänge ingefäran INTE är av syltad art... är väl mer en smaksak kanske, men jag föredrar den färska varianten...

Men det är klart, att jämföra färdig med färsklagad på ett bra sushiställe går ju inte.

Jag antar att du inte menar att du vill ha färsk ingefära utan inlagd men inte syltad? Färsk har jag nämligen aldrig sett...
Video meliora proboque deteriora sequor

jelvis

• Kallskänka
  • Antal inlägg: 363
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 2009-07-04 19:36 »
Jag har handlat sushi på ICA med nedslående resultat. Den enda anledningen jag ser att köpa sushi där är om man bor på ett ställe där det är svårt att få tag på sushi take-away.

kallebakom

• Kökspraktikant
  • *
  • Antal inlägg: 31
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 2015-06-29 19:02 »
har köpt på coop ,har haft tur då för den var helt ok ! man kan ju alltid kolla tillverkningsdagen,har man tur kan det vara samma dag ! då borde den vara riktigt god

kallebakom

• Kökspraktikant
  • *
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: 2015-08-10 19:24 »
okså testat coop den var riktigt bra ! tänk du som skrev att inte som på resturang,har ätit riktigt torr o dåligt på resturang.....då hade cooops vart himlen i gämnförelse, när tänker efter så har sushin flera ggr på resturang inte vart nå höjdare

webguide

• Kock
  • Antal inlägg: 953
    • Visa profil
    • Vassaknivar.se
« Svar #6 skrivet: 2015-08-11 06:18 »
Jag undrar vad Jiro skulle säga om den här diskussionen!  ;)

kallebakom

• Kökspraktikant
  • *
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: 2015-08-13 11:57 »
vet han allt om Sveriges sushiresturanger ? resturangen jag syftar på har fått dålig kritik av flera tom osäker om den kvar nu....

webguide

• Kock
  • Antal inlägg: 953
    • Visa profil
    • Vassaknivar.se
« Svar #8 skrivet: 2015-08-13 12:49 »
Om Jiro vet allt som svenska sushikrogar? Nej, han vet nog ingenting om svenska sushikrogar, jag refererade till "Färdig sushi".

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator. Om du blir medlem hos Matforum visas det du skriver direkt.

Använd ditt riktiga namn eller smeknamn. Inlägg där namn är företags-, produkt-, hemside-, eller bloggnamn kommer inte att godkännas. Reklam är ej tillåtet. Formulera dig vänligt.

Namn: E-post:
Verifiering:
Skriv ordet klöjm baklänges!:
Stava ordet kjaffägredde rätt!:

- Annonser -