En matbild

Guider

Matbloggat

Författare Ämne: Pulled Pork  (läst 3197 gånger)

magnus

• Köksbiträde
  • Antal inlägg: 120
    • Visa profil
Pulled Pork
« skrivet: 2010-08-03 19:13 »
Tänkte försöka på mig Pulled pork igen på torsdag, får gäster då, ca 15 pers vid 18 tiden. Så vilken tid ska man börja ? Ska man köra hela dagen imorgon och vänta värma på det på torsdag, eller drar man igång grillen tidigt på onsdag kväll eller tidigt torsdag morgon och kör klart det direkt till servering? Några tips?

/Magnus

RobbanR

• Kökspraktikant
  • *
  • Antal inlägg: 28
    • Visa profil
SV: Pulled Pork
« Svar #1 skrivet: 2010-08-10 22:39 »
Tyvärr inga tips, men jag är nyfiken på vad du bestämde dig för o hur resultatet blev?   :)

Kari

• Köksmästare
  • Antal inlägg: 2142
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 2010-08-11 22:23 »
Världens bästa Lisa tipsar på Taffel om pulled pork: http://taffel.se/recept/pulled-pork-langstekt-karre-som-i-amerikanska-sodern

magnus

• Köksbiträde
  • Antal inlägg: 120
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 2010-08-11 23:30 »
Tyvärr inga tips, men jag är nyfiken på vad du bestämde dig för o hur resultatet blev?   :)

Jag körde dagen innan, la på två st 2,5kg karrér som hade rubbats i ca 10h. Jag körde samma setup som förra gången, med 2 st kakelplattor, och ett nytt vattenbad från Ikea som jag kunde lägga på gallret, fyllde med så mycket briketter som jag fick plats med.
De kom upp i ca 85-87 grader efter 19h, då var klockan 05:20 :) la dem då i folie och rullade in dem i några handduker och la dem sedan i en kylbox. Sen fick de ligga där till eftermiddagen. De var fortfarande varma i mitten när jag drog isär köttet.
Fick fylla på med briketter ca 3-4ggr tror jag, har konstaterat att så fort man fyller på med rejält med briketter på nytt så tar det drygt 1h att få igång tempen på nytt.
Resultat blev grymt, sjukt mört.

Beställde en ny termometer idag, en Maverick ET-73 så man slipper springa och kolla så ofta.

RobbanR

• Kökspraktikant
  • *
  • Antal inlägg: 28
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 2010-08-12 09:12 »
Gäller att vara morgonpigg när man bbq'ar...   ;)

Tackar för infon.
Låter helt underbart gott!   :)

Dennis

• Kökspraktikant
  • *
  • Antal inlägg: 8
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: 2010-08-26 10:23 »
Brukar göra det i min slow cooker då jag saknar en rök (jag har märkt svenskar kallar det för bara en rök, i mitt huvud låter rökare mera rätt, eller har jag fel?).

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator. Om du blir medlem hos Matforum visas det du skriver direkt.

Använd ditt riktiga namn eller smeknamn. Inlägg där namn är företags-, produkt-, hemside-, eller bloggnamn kommer inte att godkännas. Reklam är ej tillåtet. Formulera dig vänligt.

Namn: E-post:
Verifiering:
Write pancake in Swedish!:
Hur många laxar finns i en laxask? Skriv antalet med bokstäver!:

- Annonser -