En matbild

Guider

Matbloggat

Författare Ämne: Amé  (läst 4593 gånger)

crlhrv

• Mästerkock
  • Antal inlägg: 1301
    • Visa profil
    • Mina foton och allt annat
Amé
« skrivet: 2007-09-10 18:57 »
Någon som provat drycken Amé? Jag köpte en flaska i hälsokostsboden i Saluhallen i Göteborg. Finns i flera olika smaker och jag provade grape/aprikos vilken var mycket god. Man kanske kan beskriva Amé som lätt kolsyrat vatten med naturliga fruktjuicer, enligt hemsidan innehåller den inga sötningsämnen. Kan tänka mig att drycken passar bra som alkoholfritt alternativ på fest eller bara när man är sugen på nåt fräscht. Vad som skiljer det från andra fruktvatten? Inte en aning men det är helt klart ett av de godaste fruktvattnen jag provat (bon Aqua Silver smakar t ex riktigt hemskt).

http://www.orchiddrinks.com/
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

agnetasch

• Köksmästare
  • Antal inlägg: 4486
    • Visa profil
SV: Amé
« Svar #1 skrivet: 2007-09-11 10:07 »
Tack för det utlåtandet!Jag har gått länge o sneglat på denna dricka o undrat om den är god.Dock utan att få tummarna loss o köpt en flaska.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator. Om du blir medlem hos Matforum visas det du skriver direkt.

Använd ditt riktiga namn eller smeknamn. Inlägg där namn är företags-, produkt-, hemside-, eller bloggnamn kommer inte att godkännas. Reklam är ej tillåtet. Formulera dig vänligt.

Namn: E-post:
Verifiering:
Skriv ordet klöjm baklänges!:
Stava ordet kjaffägredde rätt!:

- Annonser -