Pasta med skinka, bladspenat - Felix (2/5)

Startat av Andreas, 2007-10-05 12:14

Föregående ämne - Nästa ämne

Andreas

Pasta med skinka, bladspenat & krämig ostsås

Pasta med ostsås är av naturen tämligen färglöst, smart då kanske att stoppa i grön purjo och spenat samt röd tomat som ger lite färg. Men tyvärr ser det ändå inte alls trevligt ut då rätten kommer ur mikron, nedsåsningen efter omrörning förtar intrycket - rätten skall röras om efter halva tillagningstiden.

Och apropå färgsättning med purjo, innan jag hinner smaka på rätten nås min näsa av en doft jag inte riktigt gillar - detta doftar alldeles för mycket purjolök. purjolök i en sån här rätt är inte en bra ide! Aj aj detta börjar inte bra.

Pastan är för mjuk och dessutom osalt.

Skinkan är i extremt små bitar och den bruna ytan som brukar finnas på rökta skinkrullar är kvar.

Såsen är fullt ätbar och smakar åt pizzahållet - skinka tomat och ost. Såsen ger även sälta så att pastan blir ätlig. Men det är ett misstag om Felix med flit försöker balansera osalt pasta med sås - det kan ju hända att någon stackars konsument får för sig att äta en tugga enbart pasta och förresten räcker inte såsen till att ge smak åt all osalt-blaskig pasta.

¤ Utseende 2/5
¤ Konsistens 2/5
¤ Smak 2/5
¤ Helhetsbetyg 2/5

Nån annan som ätit denna rätt? Är jag för hård eller fick jag bara ett ovanligt dåligt exemplar?

(Starta gärna en ny tråd om du har provat någon annan rätt!)
Den som inte frågar får inga svar.

Anne

Oh, nämen, den här tycker jag är riktigt god. Det är en stand-by när jag *måste* handla någon fryst färdigmat. Jag skulle ge den en 4:a, helt klart.
Anne's Food - min matblogg

Andreas

Hoppsan! Jag måste fått ett lite sämre exemplar och så måste du älska rå purjo. ;)
Den som inte frågar får inga svar.

syntetica

den såg helt klart god ut, den får nog åka ner i korgen nästa gång jag handlar

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal