En matbild

Guider

Matbloggat

Författare Ämne: Vad har Du lärt Dig äta? (och inte)  (läst 12944 gånger)

Kvasthilda

• Köksbiträde
  • Antal inlägg: 189
  • Matlagning är en konst - och jag är konstnär
    • Visa profil
    • alias Kvasthilda - en snäll häxa...
SV: Vad har Du lärt Dig äta? (och inte)
« Svar #20 skrivet: 2009-04-12 22:51 »
Jadå jag kan bekräfta att jag och Urban provsmakade frolic för några år sedan. Varför? Ja formeln är enkel: nyfikenhet + sport + en och annan pilsner = frolic. :)

Vem blir först på forumet med att provsmaka whiskas?

Räknas Friskies torrisar? Storebror åt dom när han var så där 1,5. Vi fick ställa kattmaten i hallen och sätta en grind mellan köket och hallen. En gång när jag lyckades ha sönder påsen när jag kom från affären så skyndade han sig att stoppa i sig dom gröna! Dom måste ha varit godast. :)

Jag har lärt mig gilla oliver, paprika och rå lök i vuxen ålder. Samt ädelost. :P
Det gör inget om det är enkelt.

Kari

• Köksmästare
  • Antal inlägg: 2142
    • Visa profil
« Svar #21 skrivet: 2009-04-14 21:28 »
Inser nu att jag för andra eller tredje gången på en månad handlat stjälkselleri till matlagningen då glutamatet är passé..  ;D

Men det smakar fortfarande f-n att äta rå.. :(

ivanl

• Kallskänka
  • Antal inlägg: 329
    • Visa profil
« Svar #22 skrivet: 2009-04-14 23:44 »
Leverpastej och blodpudding - gärna. Men stekt eller lagad lever i alla dess former - urk! Får bara inte ner de små järnsmakande bitarna.

Valbiff provades en gång i Norge och sedan aldrig mer. Såg ut som en delikat ryggbiff men smakade tran. Dottern som då var 2 år tyckte dock det var gott  :o

Hemlagade norska fiskboller - ja takk. Men Abbas fiskbullar i sås - huh!

Överlag var jag så anti skolmat att jag knappast åt i skolan alls efter mellanstadiet. Med untandag av potatisbullar med lingonsylt som jag alltid gillat. På gymnasiet gick vi på McDonalds som en ren protestaktion - numer kan jag inte få i mig de svampiga små burgarna.

Sara W

• Kallskänka
  • Antal inlägg: 345
    • Visa profil
    • Cookie crumble
« Svar #23 skrivet: 2009-07-08 21:38 »
Nu har jag lärt mig äta oliver! Jag tycker till och med att det är ganska gott. Stort steg framåt...

Tinto

• Diskare
  • **
  • Antal inlägg: 75
    • Visa profil
    • Min blogg
« Svar #24 skrivet: 2009-07-20 05:02 »
Lärt mig äta:
Oliver (förstår inte hur jag kunde ogilla dem som barn!) och ärtsoppa (hemlagad)

Ej lärt mig äta:
Bruna bönor, makaronilåda

Fröken Dill

• Köksbiträde
  • Antal inlägg: 163
    • Visa profil
    • Fröken Dills kök
« Svar #25 skrivet: 2009-09-10 14:27 »
Lärt mig: STRÖMMING, Jansons frestelse, julskinka
Gillar fortfarande inte: Inälvsmat
Gillade som barn, men ej som vuxen: Blodpudding, Filmjölk, Saftsås, Kräm, Risgrynskaka, Gröt, Fiskbullar, Konserverade raviolis i tomatsås, julkorv
Hälsar fröken Dill

Ia

• Köksbiträde
  • Antal inlägg: 202
  • Ia´s Matblogg
    • Visa profil
    • http://iasmatblogg.blogspot.com/
« Svar #26 skrivet: 2009-09-11 09:27 »
Inte lärt mig: lever, ärtsoppa, soppan man får till sushin
lärt mig, kaviar (för typ 6 månader sen) sen gillar jag allt annat, allt annat jag vet finns i alla fall :)
Ia´s Matblogg

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator. Om du blir medlem hos Matforum visas det du skriver direkt.

Använd ditt riktiga namn eller smeknamn. Inlägg där namn är företags-, produkt-, hemside-, eller bloggnamn kommer inte att godkännas. Reklam är ej tillåtet. Formulera dig vänligt.

Namn: E-post:
Verifiering:
Skriv ordet klöjm baklänges!:
Stava ordet kjaffägredde rätt!:

- Annonser -