Umeå: Mhenam thairestaurang

Startat av Andreas, 2011-09-11 12:46

Föregående ämne - Nästa ämne

Andreas

Umeå har fått sig en tredje thairestaurang alldeles bredvid pizzeria Roberto på Teg. Till skillnad från konkurrenterna ligger Mhenam i ett riktigt guldläge, grundförutsättningen för att det skall kunna gå riktigt bra finns alltså.

Inredingen är fräsch och sparsmakad och inte så belamrad med thailändskt ryshpysh som brukligt, hoppas det är så det är tänkt så att det inte bara är så att de inte hunnit pynta klart. På borden ligger vita dukar vilket är trevligt, men min duk är fläckig och i så fall är jag hellre utan duk.

Värre är att det inte finns mer än en kassadisk mellan köket och restauranglokalen och att kökfläkten inte fungerar. Ni kan ju bara tänka er hur det känns i ögonen och hur nyduschad man känner sig efter sittning nån timme i ett rum utan utsug med full rulle på stekbord och fritöser.

Antar det är för att kompensera för avsaknaden av fläkt man ställt entredörren på vid gavel mot E4. Det hjäper föga mot oset. Däremot hörs rusningstrafiken väldigt väl.

Antar det är för att kompensera för vägljudet man satt på reklamradion på relativt hög volym i högtalare i taket. Lätt ihop det mot att det helt verkar saknas akustikplattor i det slammriga köket och ni får en uppfattning om ljudmiljön. Inte bra.

Menyn innehåller på tok för många rätter (dessutom med val vegetarisk / kyckling / räkor / biff / fläsk och tre olika styrkor på flertalet), jag orkar inte ens läsa igenom hela.

Till förrätt äter jag nåt slags blandtallrik. Där är kycklingspett, fläskspett, små vårrullar med vegetarisk fyllning, små kryddiga biffar, friterade räkor. Samt en skål med sötsur sås och en med jordnötssås. Just ja höll på att glömma berget av fantasifulla grönsaker i högra hörnet. Ursäkta ironin. Gillar speciellt jordnötssåsen och den ovanligt krispiga frityrsmeten. Den sötsura känns som Icas, serveras verkligen sådan här trist sötsur sås på restaurang även i Thailand?

Varmrätten blir en tämligen standard curry med kokosmjölk, grönsaker och kött. Gott och vällagat men inte så gott att jag trillar av stolen av glädje. Och kanterna på serveringsskålen hade gärna fått vara avtorkade.

Lättölen jag serveras är ljummen.

Betyg: 3/5.
Den som inte frågar får inga svar.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal