Fish filet caribean - Findus kökets utvalda (4/5)

Startat av Andreas, 2009-11-26 13:40

Föregående ämne - Nästa ämne

Andreas

Fiskfilé med sötpotatis, citrusdoftande sås och ananassalsa

Det här är en av de få rätter där jag inte tycker min bild helt gör den rättvisa, maten ser faktiskt riktigt god ut i verkligheten, enda plumpen i protokollet är den otrevliga ytan på ananassalsan.

Potatisen är bra men kunde gärna saltats lite, även om man inte märker av att den är osalt när man äter den tillsammans med sås är det trevligt om den smakar bra när man äter den för sig också. Röd paprika, squash och sötpotatis smakar bra. Ananassalsan är jag inte alldeles förtjust i, det smakar förstås ananas och förutom det kokos samt viss hetta, ingen sötma vilket jag väntat mig från något med ananas i. Bästa ordet jag kan komma på för att beskriva salsan är nog "besynnerlig". Den citrusdoftande såsen är långt bättre, smakar mycket citrus och är fylligare och har aningen mer hetta än salsan. Fisken till sist är riktigt bra och saftig. För att summera hela rätten är den bra bortsett från ananassalsan.

"UTAN ONÖDIGA TILLSATSER" står det på baksidan av förpackningen, och så kanske det är, men jag undrar ändå varför det är druvsocker både i potatis och grönsaker och sås? Och varför används ingefäraextrakt och gurkmejaexktrakt istället för ingefära och gurkmeja? Dessutom vore det intressant att veta vad mjölkproteinet har i ananassalsan att göra?

¤ Utseende: 4/5
¤ Konsistens: 4/5
¤ Smak: 4/5
¤ Helhetsbetyg: 4/5
Den som inte frågar får inga svar.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal