Gissa matbilden! Här kan du posta bildgåtor som andra kan gissa på.

Startat av Kari, 2007-06-20 21:39

Föregående ämne - Nästa ämne

Hasse

Veckans stolta stormogul kontrar med detta. Vilken råvara är detta?

roffekock

Matforum är bäst

Hasse

Snyggt Roffe, det är rätt! Det var den lätta frågan.    ;)

Tar du den här då? Är det lever från gris, kalv eller vuxet nöt?

roffekock

Kontrar med ungöt el kalv men det är mer en gissning, men jag tycker att kärlväggarna ser tunna ut. :D
Matforum är bäst

Hasse

Nix, det är från vuxet nöt! Fast jag har putsat bort de grövsta kärlen.

Sweber

Weber One Touch Gold 22,5" lätt modifierad, samt Weber Go-Anywhere helt i orginal.

Sweber

Jag dödade visst tråden. :(

Rätt svar är......en virkad textilmuffins!


Weber One Touch Gold 22,5" lätt modifierad, samt Weber Go-Anywhere helt i orginal.

roffekock

Textilmuffins lite långsökt tycker jag. Jag trodde det handlade om mat. Påminner mej om att jag sa till min fru att när jag ville köpa ett kit med kjolar till min bil då fick jag svaret att hon kunda åta sej att sticka ett par. ???
Matforum är bäst

agnetasch

Hahahahaha..att du inte nappade på det! Du kunde visat oss en bild på bilen sen..Hahaha.

Hasse

Men Sweber, visst borde dina muffins kunna fungera utmärkt som grytunderlägg? Liiite rätt hade jag väl?

Vad är detta?

Tracey

Ha ha ha - textilmuffinsen var ju helt underbara! :D Är det din fru som gjort dem..?

Vad gäller Hasses bild, gissar jag på två korvar som pussas (sitter ihop).

Kari

Håller med Tracy, måste vara korvar som är intima..  :D

Lägger upp en bild men börja inte gissa innan Hasses korvar är avslöjade!

Hasse

Visst är det intima korvar. Bra! Egentligen hade jag också tänkt fråga vilken sorts korv det är, men det får vara för denna gång. Det är naturligtvis kungen av varmkorv, danska røde pølser.

Elka, jag vet exakt vad det är för grunka. Jag har nämligen förberett en gissningsbild på precis samma pryl, så jag avstår från gissandet denna gång.    :)

kryddburken

Jag slänger in bild jag me, de va länge sen! vad är detta??

Kari

Pinjenötsjox på fläsk?  ???

Hasse: Så Du tänkte...  ;D Det är ju bra mysko..  ;D

Andreas

Elka: Det ser ut som en plastmugg underifrån.

Kryddburken: Kakfyllning eller melonrens!
Den som inte frågar får inga svar.

Kari

Andreas: Plastmugg - nix. Sorry.

Men vad har Kryddburken gjort för klet? Toscakaka med skalad solros topping?

Sweber

Weber One Touch Gold 22,5" lätt modifierad, samt Weber Go-Anywhere helt i orginal.

kryddburken

Nix nix nix... inte pinjenötter, inte kakfyllning, inte melonrens, inte myrägg, inte solrostopping...

Mer VARMT...

Hasse

Varmt, hmm... Jag är faktiskt inne lite på fläsk, precis som Elka, men det kan det ju inte vara. Och vad är det för karamelliserade(?) frön som ligger ovanpå? Jag har ingen aning!

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal