Gnälltråden

Startat av agnetasch, 2007-08-30 09:44

Föregående ämne - Nästa ämne

mums

Haa!! avslöjad! så du sitter själv på en samling lyckliggörande material och sen sitter du och låtsas vara en gnällspik. Jag skall starta en en sån "jag är så lycklig" tråd så fort jag kommer i rätt mod och det är inte lätt när man läser här hela tiden. Föresten har jag fått en spik i foten!

crlhrv

det fanns ett radioprogram för några år sedan som hette "spik i foten". förbannat dåligt namn.
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

Sweber

Citat från: agnetasch skrivet 2007-09-04 08:46
"mums lilla solskenstråd" visst,starta du den,där kan du o Sickan Karlsson hållas så får vi andra vresvargar vara i fred här.


Vad har du emot Sickan? Den enda människan någonsin som har kvittrat till och med när hon var arg. Kan det bli bättre? En kulen höstdag, något varmt att dricka, en sprakande brasa och en Hasse Ekman/Sickan Karlsson film!
Weber One Touch Gold 22,5" lätt modifierad, samt Weber Go-Anywhere helt i orginal.

agnetasch

2007-09-04 15:10 #43 Last Edit: 2007-09-04 15:16 by agnetasch
OK, två stycken som kan hålla sig på "solskenstråden"(du o mum alltså) ;D

mums

Citat från: Sweber skrivet 2007-09-04 13:42
Vad har du emot Sickan? Den enda människan någonsin som har kvittrat till och med när hon var arg. Kan det bli bättre? En kulen höstdag, något varmt att dricka, en sprakande brasa och en Hasse Ekman/Sickan Karlsson film!

Ja just det och då vet vi vilken favorit Gösta Ekman hade som ung, nämnligen Sickan. Varför skulle annars Charles Ingvar Jönsson ha smeknamnet Sickan.
Typiskt, favorisering är det sånt man måste hålla på med. Jag blir säkert aldrig kock heller, det är så typiskt. Spik i foten, jo det hade ju Tage,,, och jag. Men ni minns väl inte Hasse o Tage,, tidernas bästa radarpar. Ja, ja, jag vet , man är för gammal, men å andra sidan har ni ungdommar missat en hemskans massa kul.

mums

Det är nu ni förväntas ge igen,,,, ???

agnetasch

Vilken fasansfull upptäckt på en gnälltråd: ALLA HÅLLER MED EN! ;D

agnetasch

Men nu storknar jag!Jag såg delar av förra När&Fjärran när ett överårigt tonårspar guidade oss i Holland (Amsterdam?)Jag såg när den manliga stollen blev förevisad diamanter o diamanthandlaren bad honom ta av sig sin "löjliga mössa" fnitter,fnitter från stollen. Efter ädelstenstittandet frågar han om han får ta på sig sin "löjliga mössa" igen,fnitter,fnitter.Han hade inte hört ett ord av den intressanta lilla föreläsningen,han satt bara o kastade ängsliga blickar på sin mössa(så att ingen skulle stjäla hans ögonsten?)Då stängde jag av.
Tydligen missade jag en godbit;när de provåt bitterballen.Jag såg den sekvensen nyss på TV4:s hemsida. Jag hade gärna velat höra lite mer om denna rätt som jag bara sett på matsedlar men ej ätit.Men nej,fnitter,fnitter o tvetydiga pubertala skämt.
Resereportrarna har slutat begripa att vi tittare vill se orten det handlar om o inte hur lustiga, fräcka, barnsliga, förundrade reportrarna är.Kan man kanske skippa reportrarna o bara ha en röst,ungefär som i gamla journalfilmer.

crlhrv

jag åt bitterballen! fniss fniss. det var gott. och serverades med grov senap. finns också här i Göteborg på Het Amsterdamtje.
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

agnetasch

Var ligger Het Amsterdamtje?

crlhrv

2007-09-06 18:49 #50 Last Edit: 2007-09-06 18:57 by crlhrv
Agnetasch: Odinsgatan.. eller om det var Friggagatan. Det är den stora vägen mella Centralen och Svingeln.
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

mums

Citat från: agnetasch skrivet 2007-09-06 18:03
Men nu storknar jag!Jag såg delar av förra När&Fjärran när ett överårigt tonårspar guidade oss i Holland (Amsterdam?)Jag såg när den manliga stollen blev förevisad diamanter o diamanthandlaren bad honom ta av sig sin "löjliga mössa" fnitter,fnitter från stollen. Efter ädelstenstittandet frågar han om han får ta på sig sin "löjliga mössa" igen,fnitter,fnitter.Han hade inte hört ett ord av den intressanta lilla föreläsningen,han satt bara o kastade ängsliga blickar på sin mössa(så att ingen skulle stjäla hans ögonsten?)Då stängde jag av.
Tydligen missade jag en godbit;när de provåt bitterballen.Jag såg den sekvensen nyss på TV4:s hemsida. Jag hade gärna velat höra lite mer om denna rätt som jag bara sett på matsedlar men ej ätit.Men nej,fnitter,fnitter o tvetydiga pubertala skämt.
Resereportrarna har slutat begripa att vi tittare vill se orten det handlar om o inte hur lustiga, fräcka, barnsliga, förundrade reportrarna är.Kan man kanske skippa reportrarna o bara ha en röst,ungefär som i gamla journalfilmer.

Jag håller motvilligt med dig. Kom precis från jobbet, 7-21 aldeles för länge för en gammal gubbe, och det upprepar sig allt oftare. Jag är således sur som citron, jag vet man brukar säga ättika men jag tycker citron är surare. Skulle man inte kunna få ett sånt där resereporterjobb istället. Åka runt och fnittra klarar jag, kan t o m ta lite övertid på det. Kollade ett program för ett tag sedan, en grånad gubbe som rörde sig bland olivträden, vet inte vilket land det var, kanske Grekland, vet inte vad gubben heter heller, jag är väl obildad då, men programmet var trevligt, även om han överdrev när han avsmakade de inhemska delikatesserna.

Tracey

Mm Grekland, ja... Hade gärna bytt kyliga Sverige mot någon mysig taverna o några olivträd just nu...

Själv sitter jag hus- o kattvakt och håller här som bäst på o svär över alla miljoner j-drans fjärrkontroller som jag nästan tryckt sönder, utan att för den skull lyckas få igång den förbenade digitalboxen. Morr.   >:(

mums

Ni kommer på så bra saker att gnälla över, varför kommer inte jag på det, det är ju så självklart. hemskans fjärrkontroller, med för många små knappar och för liten text. Det sista kan kvitta, det står ju aldrig på svenska ändå.

agnetasch

Men fjärrkontroller var väl nåt bra att gnälla på! Jag skulle vilja ha EN fjärrkontroll,på den skulle det vara en tydlig bild på apparaten jag vänder mig till; TV:n, stereon eller värmepumpen + två knappar,PÅ och AV.Stora bokstäver så man slipper springa o hämta glasögon.Sen kan varje apparat ha sin egen kontroll för volym, hastighet o sånt finlir. 

agnetasch

Nej,nu orkar jag inte tycka att allting är "supergott" längre. Rödbets-o surkålspajen i DN vill jag INTE laga,det är t.o.m grahamsmjöl i som är så äckligt >:(

Kari

2007-09-12 15:25 #56 Last Edit: 2007-09-12 15:32 by elka
Citat från: agnetasch skrivet 2007-09-07 08:54
Men fjärrkontroller var väl nåt bra att gnälla på! Jag skulle vilja ha EN fjärrkontroll,på den skulle det vara en tydlig bild på apparaten jag vänder mig till; TV:n, stereon eller värmepumpen + två knappar,PÅ och AV.Stora bokstäver så man slipper springa o hämta glasögon.Sen kan varje apparat ha sin egen kontroll för volym, hastighet o sånt finlir. 


Jag har en som klarar "allt", dyr och bra som man klarar av utan glasögon och i mörker men nu är den  trasig, displayen som man trycker på har lagt av där 4,5 och 6 sitter, så det drabbar mycket funktioner eftersom just dom knapparna har fler funktioner i ett "skiftläge". Garantin gick ut för en månad sen. Funka kanon i tre år. Typiskt va?  :'(
Bara att köpa nytt och programmera om allt, den nu trasiga tog en hel dag att programmera till 5-6 apparater. >:(

Köp inte en Marmitek Easy Touch 35.

agnetasch

Här hos oss har 8:an lagt av på min favorittelefon.Så när man gosat ner sig någonstans med en kopp kaffe o ska ringa långsamtal upptäcker man alltid att telefonnumret har en åtta i sig >:(

crlhrv

Hur kan budfirmor förvänta sig att man ska vara hemma mellan 8 och 18 bara för att vänta på ett ruttet paket? Det hela slutar nu mer att jag måste åka ut till Hisingen Island och hämta paketet själv! Och det är inte första gången det händer..
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

Sweber

Och mobiltelefomer, kan ingen uppfinna menyer som funkar? Som är logiska och som uppträder konsekvent i olika funktioner. Min häfla samsung har ett menysystem där man oftast kan backa till föregående nivå med en knapp. OFTAST!!!!! I somliga funktioner kan man bara backa till huvudmenyn. Så om man matar in en felaktig siffra eller bokstav eller gör fel var, så får man börja om från början!

Budfirmor har ingen existensberättigande överhuvudtaget! Härom dagen när jag kom hem från jobber satt en lapp från DHL på dörren. Det stod i princip "Vi var här 8.45, det var inte du". När jag ringde till dom sa dom att dom inte kunnat fullfölja leveransen eftersom ingen var hemma. Jag hade ingen aning att ni skulle komma, sa jag, jag visste inte ens att leverantören skulle skicka varorna med bud. Hade ni ringt innan hade jag kunnat vara hemma och ta emot. Det är ingen som har betalat för den typen av leverans, blev svaret. Om du betalar, kan vi göra ett nytt försök, annars går det bra att hämta försändelsen här hos oss. Så det blev att åka 4 mil för att hämta det som jag betalat för att det skulle skickas hem till mej.
Weber One Touch Gold 22,5" lätt modifierad, samt Weber Go-Anywhere helt i orginal.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal