Säg det med en bild (ej matbilder)

Startat av Andreas, 2008-08-18 11:45

Föregående ämne - Nästa ämne

kjpil

Tänkte titta på den själv ibland och visa den för fler folk framöver och hoppas de blir imponerade :)
Annars vet jag inte riktigt vad jag kan göra med den - en print, fast jag har ingenstans att ha den, skulle ju kunna tapetsera hehe.

agnetasch

Vilken bild! Så verklig; jag satt o kisade när jag såg på den o tyckte precis att det luktade snö.

kjpil

Citat från: agnetasch skrivet 2009-10-16 10:17
Vilken bild! Så verklig; jag satt o kisade när jag såg på den o tyckte precis att det luktade snö.

Tack :)
Om man tittar riktigt noga så kan man se någon som kanske är lite risigt också. Jag lämnade min vandringskompis några hundra meter bakom - och jag undrar vad han gör när jag ser på bilden. Inget som hör hemma i matforum iaf.

Hasse: har du nåt kul tips vad man kan göra med printade panorama?

Hasse

Jag har sett panoramabilder som är monterade på en böjd bakgrund så att man står inne i en cylinder med bilden monterad på cylinderns insida. Då kan man vrida på huvudet och se landskapet i olika riktningar, precis som i verkligheten. Det är häftigt, men kanske inget att ha hemma i lägenheten.  ;)

Annars kan det säkert bli bra som en vanlig rektangulär utskrift att hänga på väggen.. Men det är säkert inte alla lab som klarar av ett så extremt format, utan du får nog höra med ett proffslab -- med risk att det blir dyyyrt.

Andreas

Varmluftpistolen bara brummade när jag skulle slå igång den sist, men efter att ha skruvat isär den och puttat igång motorn så började den gå igen, förmodligen något skräp som ramlat in uppifrån (jag brukar ha den stående med utblåset uppåt) och blockerade fläkthjulet.
Den som inte frågar får inga svar.

Sweber

Nya försök med droppar. Inte så bra bilder på själva dropparna men plasket är väl ok?
Weber One Touch Gold 22,5" lätt modifierad, samt Weber Go-Anywhere helt i orginal.

Sweber

Hm, jag får visst inte posta fler bilder?
Weber One Touch Gold 22,5" lätt modifierad, samt Weber Go-Anywhere helt i orginal.

kryddburken

Sweber!
Grymt snyggt! Extern blixt? Har du den riktad?
Efterarbetad nåt i PS?

Sweber

Citat från: kryddburken skrivet 2009-11-27 21:24
Sweber!
Grymt snyggt! Extern blixt? Har du den riktad?
Efterarbetad nåt i PS?


Ja, extern blixt, stående på diskbänken brevid glaset som vattnet droppar ner i. Slagen i en vit skärbräda 25cm bakom glaset för att få ett mjukt motljus.

Den enda efterbearbetningen är lite ökad kontrast och att den är lite beskuren på bredden.
Weber One Touch Gold 22,5" lätt modifierad, samt Weber Go-Anywhere helt i orginal.

kjpil


Andreas

Jättefina bilder Sweber! Vad använder du för kamera och objektiv och kamerainställningar?

Citat från: Sweber skrivet 2009-11-27 18:38
Hm, jag får visst inte posta fler bilder?


Ajdå, bildkatalogen var visst full, men har ökat utrymmet nu.

Den som inte frågar får inga svar.

Sweber

Andreas, kameran är ju min D90 och gluggen Tamron 90mm macro. Den blå färgen kommer av att kameran är inställd på vitbalans glödlampa. I övrigt minns jag inte riktigt, bländare 18 tror jag och en slutartid kort nog att stänga ute bakgrundsljus.

Jag har en fundering om det här med bilder. Tidigare har jag ju bara lagt in en länk, som tex i mitt förra inlägg med en droppbild. Då tar jag väl inte upp plats på din server? Eller lagras en kopia hos dej? För när jag gör som i inlägget ovan så lagras väl en kopia hos dej? Det är väl därför det är viktigt att hålla nere storleken på bilderna?
Weber One Touch Gold 22,5" lätt modifierad, samt Weber Go-Anywhere helt i orginal.

Hasse

Mycket snygga bilder, Sweber!

Jag var naturligtvis tvungen att göra ett eget försök med mina nya "studioblixtar", men det blev inte alls bra. De har för lång brinntid för att det ska gå att få någon skärpa på dropparna. Men det var nästan väntat. Någonstans måste man pruta på kvalitén om priset på varan är lågt, och i detta fall har man valt att pruta på brinntiden.

Jag får hålla mig till lugnare motiv, istället.   :)

Sweber

Hade finbesök igår. Knappt en vecka gammal.
Weber One Touch Gold 22,5" lätt modifierad, samt Weber Go-Anywhere helt i orginal.

Hasse

2009-11-29 18:22 #114 Last Edit: 2009-11-29 18:27 by Hasse
Sweber, en sådan fin bild!

Detta är en bild från tidigt i somras som jag glömt bort, men återfann häromdagen.

kryddburken

2009-11-29 21:50 #115 Last Edit: 2009-11-29 21:52 by kryddburken
Sweber, kolla här, det är din droppbild, spara/högerklicka, välj avancerat så syns denna info. Bra "kom ihåg" till sina favoritbilder! :

Sweber

Kryddburken, jag trodde inte att den infon följde med till forumet. Tack för upplysningen. Visst är det användbart.
Weber One Touch Gold 22,5" lätt modifierad, samt Weber Go-Anywhere helt i orginal.

Sweber

Weber One Touch Gold 22,5" lätt modifierad, samt Weber Go-Anywhere helt i orginal.

Sweber

Undrar varför jag bara kan lägga ut en i taget.
Weber One Touch Gold 22,5" lätt modifierad, samt Weber Go-Anywhere helt i orginal.

Sweber

Det här är ett klumpigt sätt att visa bilder på.
Weber One Touch Gold 22,5" lätt modifierad, samt Weber Go-Anywhere helt i orginal.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal