Thaikyckling med Jasminris från Coop Sous-Vide 4/5

Startat av Anne, 2007-08-13 13:47

Föregående ämne - Nästa ämne

Anne

Min första färdigmatsrecension! Och tyvärr, ingen kamera på jobbet, så inga bilder. Men däremot lite tankar.

Det här är från Coops Sous-vide sortiment, där maten alltså blivit tillagad i vacuum. (Man lägger maten i en liten plastpåse, och sjuder - typ.) Det blir gott. Riktigt gott. Jag har testat flera färdigrätter, och det är ganska säkra kort, allt jag testat har varit riktigt gott. Och faktiskt - det ser ut som på bilden. Ungefär.

Det är 400 g i en portion, och det blev jag riktigt mätt på. Det känns klart generöst mot de flesta andra färdigrätter - och det är också en hel del energi, 560 kcal i en portion. 

Thaikycklingen är smakrik, och med massor av kyckling i. Det är också en god smak av röd curry, och grönsaker som bambuskott och vattenkastanjer. God sås. Det ser faktiskt hemlagat ut. Riset blir också jättebra, inte överkokt och inte heller hårt och tråkigt.

Jag äter inte så hemskt ofta färdigrätter - men jag kommer nog även i fortsättningen välja sous-vide. Det blir godare, helt enkelt.
Anne's Food - min matblogg

Andreas

Tack så mycket för det! Har själv ätit en sån där sous-vide rätt en gång - minns inte om det var märket Coop, men tror det var där jag köpte den - var lite meckigt med påsarna (det var två), men gott var det.

Hur länge tog det att tillaga din rätt? Vad kostar den? Var tillverkas den?
Den som inte frågar får inga svar.

Anne

Jag tror att det bara är Coop som har sous-vide - i alla fall har jag bara sett det av deras eget fabrikat. Den kostade.. 36:- tror jag - det var halva priset eftersom den gick ut idag. Det tog fyra minuter att göra. Ingen aning om var den tillverkas, kan försöka kolla upp :)
Anne's Food - min matblogg

Anne

Verkar som om alla Coops Sous-Vide är tillverkade i Sverige.
Anne's Food - min matblogg

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal