Fluglarver med smak av vinäger och salt

Startat av crlhrv, 2007-09-16 15:33

Föregående ämne - Nästa ämne

crlhrv

Mina favoritsnacks är Walkers chips med smak av salt och vinäger. Men när frugans lillebror på 11 år tog fram en påse med friterade (?) fluglarver med smak av vinäger och salt kunde jag inte annat än låta bli. Så tyvärr får ni ingen recension men enligt honom är de krispiga och smakar just salt och vinäger. Han skar upp en larv och där i låg någon lite svart sak, kanske inälvorna eller något annat. Hans kompis hade tydligen en påse gräshoppor med sourcreamsmak. Herregud.
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

agnetasch

Grabbarna tycker förstås att vi gamlingar är larviga som tycker att deras godis är äckligt.

crlhrv

Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

Andreas

Var köper man dessa ytterst frestande godsaker Calle?
Den som inte frågar får inga svar.

crlhrv

Andreas: han hade köpt de på Laserdome, en laserspelsarena. Konstigt ställe att köpa sånt på!
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

agnetasch

Aha, nu är jag pigg o klarvaken o ser namnet på din bild!

Andreas

Flyttade Fredriks mer allmängiltiga fråga till egna tråden "Hur kommer det sig att vi inte äter larver, gräshoppor och andra insekter?" http://matforum.nu/index.php?topic=806

Calle: ah undrar om de finns på laserdome här i stan?!
Den som inte frågar får inga svar.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal