Jag är med i Amelia! :)

Startat av Anne, 2007-10-09 19:16

Föregående ämne - Nästa ämne

Anne

Jag blev intervjuad för min matblogg i Amelia för ett bra tag sen, och nu ringde syrran och sa att det var med i det här numret! Ute i butik i slutet av veckan, men prenumeranterna har redan fått det. Hoppas det blev fint - jag har inte sett det själv än...
Anne's Food - min matblogg

Tracey

Nej, va kul! :) De fick väl med några bilder på dina tjusiga mattallrikar, hoppas jag...?!

Du får gärna fråga din syrra om fototävlingen avgjorts ännu. Är så nyfiken på vilken bild som vann, där fanns många fina!

Urban

Grattis Anne får man väl säga  :).
Ska se om jag kommer ihåg att köpa den på Fredag när jag ska handla.

Andreas

Spännande! Var det nån längre intervju?
Den som inte frågar får inga svar.

Anne

Ja, det var ett helt uppslag enligt syrran. Ska bli spännande att se!
Anne's Food - min matblogg

Tracey

Införskaffade ett rykande färskt nummer av Amelia idag. Vilken fin artikel det blev! Men hur i jösse namn hinner du med att bevaka 200 bloggar - utöver att laga all din läckra mat samt fotografera den..??! Jag inte förstår. :D

Andreas

Fast Tracey det står ju att Anne skummar rubriker och sen bara läser det som verkar intressant - fast visst nog blir det säkert fullt upp ändå. :)

Citat från: Urban skrivet 2007-10-09 20:18
Ska se om jag kommer ihåg att köpa den på Fredag när jag ska handla.


Då herr tankspridd inte lyckades komma ihåg att köpa tidningen så gjorde jag slag i saken och köpte den när jag veckohandlade i torsdags. Trodde jag. Det hade gått så lång tid att det blev fel nummer. :( Räkning kommer Urban. Men skam den som ger sig, utrustad med digitalkamera gjorde jag så en tur till biblioteket igår och nu gick det bättre!

Vilket trevligt reportage Anne! Mest intressant tycker jag detta var: "Jag bloggar en gång om dagen, ungefär varannan dag lägger jag ut ett nytt recept. "Vi äter sällan samma sak två gånger här hemma. Jag letar ständigt efter nya saker att laga. ... Och nästan all mat jag lagar fotar jag. Min man blir galen, för det händer att maten kallnar..." - det måste vara matbloggarens vardag i ett nötskal?!

Vad är det förresten för mystiska 4 runda metallföremål som sitter på ditt kylskåp Anne?

Och var hittar man receptet på din kompis päronpaj?
Den som inte frågar får inga svar.

Anne

Haha - härligt Andreas :) Jo, det där är nog matbloggarens vardag.. ständigt på jakt efter nytt. Fast det känns inte som något jobbigt precis. Jag har ju perioder då jag inte gör NÅT kul, men tack och lov har jag alltid så stor "backlog" att det inte är nåt problem.

De runda metallföremålen är magnetiska burkar, från Ikea. Himla trevliga. Jag har mandel, chili, kanelstänger och hasselnötter i mina. (Ja, jag har fler, men inget mer att ha i dem direkt..)

Päronpajen - som verkligen är töntigt enkel - finns här:
http://annesfood.blogspot.com/2006/10/worlds-best-pear-crumble.html
Anne's Food - min matblogg

Urban

Andreas: tankspriddheten kan bero på att jag är så otroligt mycket äldre än dig  ;).
Heders till dig att du fick tag på nummret så vi alla fick ta del av det fina uppslaget!.

Anne: Går dom där magnetburkarna forfarande att köpa på IKEA?

Andreas

Jadu Urban med den här åldringstakten är du snart lika gammal som Agneta.

Tack för länken Anne, det låter bra med både enkel och världens bästa. ;)

Hur länge sen var det intervjun gjordes? Tänkte precis på att där står att du bloggat i 2,5 år men nyss firade du ju 3-årsdag...

Bloggmöten utomlands lät också väldigt spännande förresten, har du något fler sånt inplanerat?

(En rolig sak som jag faktiskt inte såg förän jag tittade på min egen bild av tidningen: Artikeln bredvid dig handlar om Sara som är gift med en gammal kompis till mig. Världen är bra liten.)
Den som inte frågar får inga svar.

Anne

Andreas, det var ungefär ett halvår sen. De har lång pressläggning... :)

Njae, jag har stående inbjudningar till mina bloggvänner i England, men vi får se när vi får till det! Det är hemskt roligt att träffas, så jag hoppas att det blir hyfsat snart :)

Magnetburkarna vete sjutton, jag *tror* det. Grundtal heter de. Men jag har aldrig sett dem på min egen Ikea, så jag fick be massa kompisar runt om att köpa, tror några av mina är från Kalmar, resten från Gävle. Lite för många köpte, så jag fick.. en hel armé. Nu har jag gett bort de flesta, har sex stycken kvar :)

Andreas - vad liten världen är ja :) Kul!
Anne's Food - min matblogg

Andreas

:)

Ja det var lång pressläggningstid!

Ju mer man tänker på det desto mer inser man hur tufft det ändå måste vara att matblogga och ständigt känna att man måste lägga ut nya recept - har du nånsin funderat över att du ska trappa ner eller helt sluta blogga nån gång (sluta på topp)?
Den som inte frågar får inga svar.

Anne

Nej, jag tänker inte så mycket på det... jag känner ingen direkt press faktiskt - jag kan sluta imorgon om det inte var roligt, men så länge det ÄR roligt så... är det inte heller något bekymmer. Det är ju så här vi äter - varierat. Det kommer jag inte sluta med i alla fall :)
Anne's Food - min matblogg

Andreas

Det är förstås helt sant. Det märks ju också verkligen att du tycker det är roligt och då blir det roligt att läsa på köpet.

Just mat måste för övrigt vara det mest optimala ämnet att blogga om, alla har en relation till mat och man kommer väldigt ofta i kontakt med ämnet eftersom vi äter flera gånger om dagen - att jämföra med exempelvis Saras inredningsblogg - hur ofta inreder vi våra hem? ;)
Den som inte frågar får inga svar.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal