Smaksatt Kaffe

Startat av Urban, 2007-05-29 22:31

Föregående ämne - Nästa ämne

Urban

Finns det någon mer här som gillar smaksatt kaffe?.
Jag är förtjust i kardemumma kaffe som jag brukar göra ibland näg jag vill lyxa till det lite.
Vad brukar ni andra smaksätta kaffet med?

crlhrv

Hmm.. låter smaskens med kardemumma. Hur gör du? Enda gången jag provat med kardemumma är när jag dricker arabic coffe på restaurang Silvis, och det är verkligen utsökt.
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

Urban

Det är jättelätt Calle.
Jag använder pressobryggare när jag gör kaffe..
Sätt i den mängd kaffe du avser att dricka i presson/bryggaren eller kokpannan.
Dofta i malen kardemumma som man köper färdigmalen från affären.
Jag har inga mått när jag sätter i mumman.. utan improviserar efter tycke helt enkelt..
Men det är bara att prova sig fram hur mycket mumma man vill ha!.. Det är svårt att sätta för mycket, så du behöver inte vara orolig för det!.
Men börja med en halv tesked på 2 koppar kaffe så tror jag att det blir bra.. Tycker du att det blir för lite smak så kan du alltid öka nästa gång.. eller vice versa  :)

crlhrv

En dum fråga, tillsätter du kardemumman före eller efter du bryggt kaffet?
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

Urban

Man tillsätter det före bryggning

Tracey

Mmmmm, va smarrigt det låter! :) Själv har jag alltid en burk kanel i handväskan, som jag piffar upp kaffet med på jobbet!

Urban

Då får du stoppa ner en burk kardemumma också så är du helgarderad  ;D.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal