Bull's-eye sauce

Startat av kryddburken, 2007-05-21 21:56

Föregående ämne - Nästa ämne

kryddburken

Åh då måste jag lägga mig för jag var också "såld" på Bullfightern, nu har jag fått ersätta den med Hickory Liquid Smoke från Try Me! Super säger jag bara! Den köpte jag på Hemköps välsorterade avdelning med starka såser! Kolla här :
http://www.risbergimport.se/tryme/index.html

crlhrv

Liquid smoke från try me har också blivit min favorit, passar bra till mycket!
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

Urban

Jag har använt Liquid smoke i 5-6 år.. Men dock inte som sås.. det är ju vattenkonsistens på den.
Vad gör ni med den?, blandar ni ihop egna såser med den?
Jag brukar använda den för att piffa upp andra fabrikat i brist på bullfigher+att jag brukar blanda den med olja och pensla på köttet innan jag kryddar köttbitarna. Det ger en fin rökton.

Andreas

Den bullfighter ni pratar om, det är alltså inte samma bullfighter som finns på sidan Kryddburken länkade till http://www.risbergimport.se/tryme/index.html två bilder nedanför liquid smoke rökessens?
Den som inte frågar får inga svar.

Urban

Sorry Andreas.. Det var "Bullseye" som den hette.. Inte bullfighter.

kryddburken

hmmm... Instämmer jag också! Bullseye.... Jag måste blivit ordblind...

Andreas

Den här ni menar kanske?
http://www.minimus.biz/detail.aspx?ID=7943
"Tomato puree (water, tomato paste), high fructose corn syrup, molasses, vinegar, salt, contains less than 2% of modified food starch, natural smoke flavor, mustard flour, onions, spice, garlic."

Borde gå att beställa... och kanske också att kopiera..?
Den som inte frågar får inga svar.

Jonas

Citat från: Andreas skrivet 2007-05-23 11:35
Borde gå att beställa... och kanske också att kopiera..?


Om jag inte minns helt fel så är Bull`s- eye såsen helt svart och ganska söt ?
Isåfall så koka ihop LIKA delar ketchup, ljus sirap, soya och om man vill vitlök, örter, chili mm.
Koka ihop till önskad tjocklek. Tänk på att den blir tjockare när den blir kylskåps kall.

Urban

Jonas:Borde man inte sätta i typ. Liquid Smoke också?.

Bullseyesåsen är som du säger.. Svart och söt.. Men också kraftigt rökig.
Det fanns iofs. olika varianter av Bullseye.. Typ 3-4 olika modeller. Den jag fastnade för, var den som var lite starkare än dom andra.

Jonas

Citat från: Urban skrivet 2007-05-23 19:53
Jonas:Borde man inte sätta i typ. Liquid Smoke också?.


Absolut kan man det. Det här receptet fick jag för ca 12-13 år sedan så det kanske är en kopia på nån typ utav "orginal" recept på Bullseye??
Prova att koka tunna spjäll tills dom nästan trillar isär av sig sjäv. Låt kallna.
Marinera i Bullseye över natten. Grilla sedan på hög värme och pensla under tiden med såsen.Blir riktigt gott. Funkar även med kyclingklubbor.

Urban

Måste man koka spjällen?, går det inte att bara grilla lååååångsamt under lock så dom blir möra?.

Jonas

Kan nästan garantera att man bränner spjällen i såna fall. Tanken är att såsen ska glasera spjällen.

Urban

Jag tänkte mer på att: Om man först grillar spjällen på indirekt grillning, och sedan i slutet börjar att pensla på såsen i omgångar.

Jonas

Borde gå men tar nog ganska lång tid.

Urban

Blir det inte smakskillnad i o med att man kokar spjällen före grillning istället för att grilla direkt?.

Jonas

Blir nog mer grillsmak om man inte kokar, men risken finns (tror jag) att man bränner spjällen.
Kan nog bli mer sås smak om man kokar och marinerar och sen skrämmer spjällen på grillen.

Urban

Det ligger nog nånting i det..
Jag beställde grillade revbensjäll på Hard Rock Café i Thailand.. Det var visst någon form av berömmelse över dessa spjäll.. Dom skulle vara jättemöra å så. Dom var defenetivt förkokta och penslade med nån hickory smoke sås.. Visst var dom goda och jättemöra, men jag tror att jag föredrar att långgrilla mina spjäll med indirektmetoden faktiskt.

Jonas

Du får gärna berätta hur det gick.

Urban


Gotti

Hej Urban,

Kul, den (Bulls Eye) tittade jag på idag på ICA Maxi i Nacka... de har duktigt mycket grillsåser och där finns även den.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal