Dagens grillade - Vad grillade ni idag?

Startat av Kurtson, 2007-05-17 10:10

Föregående ämne - Nästa ämne

kryddburken

I helgen har vi grillat lax två kvällara i rad! Var en sväng till fiskhandlaren i fredags och jag skulle nog kunna åka dit igen för att grilla ännu mer lax... Det är riktigt gott!

Vi grillade en laxsida kryddad med massa salt, goda färska örter och citron. Till detta åts det potatissallad och en hemplockad sallad direkt från landet! MUMS!!!
http://kryddburken.wordpress.com/2009/06/28/grillad-lax-i-sommrigt-sallskap/

Sweber

Köttfärsspett gjord på blandfärs kryddat med nymald svartpeppar, salt, paprikapulver, finhackad färsl vitlök och lite kardemumma.
Weber One Touch Gold 22,5" lätt modifierad, samt Weber Go-Anywhere helt i orginal.

Pokol

Igår grillade vi entrecote som vi hade en rabarberglaze till, supergott!
till detta körde vi med hemgjorda strips

http://sybariterna.blogspot.com/2009/07/rabarberglaze-till-grillad-entrecote.html

Andreas

Igår blev det grillad älgfilé, oj oj vilket gott och mört kött! Tillbehör var klyftpotatis, grillad svamp, tzatziki och sallad förstås.
Den som inte frågar får inga svar.

Mimmi

Dottern kom hem med en kompis och då blev det en helgrillad rostbiff med rub på örter och vitlök från täppan. Till en färskpotatissallad med pesto och annat mums i. Huvvaligen så gott!

Vi startade faktiskt med smörstekta kantareller på mannens nybakade dinkelbröd, inte så dumt det heller.

http://mimmismat.wordpress.com/2009/07/07/potatissallad-med-pesto-parmensan-och-pinjenotter/

kryddburken

Tjocka Reven grillade vi igår, det är grymt gott framåt småtimmarna till en kall öl!  ;)
Förkokade en god hemmagjord buljong.
http://kryddburken.wordpress.com/2009/07/22/tjocka-revbensspjall-pa-grillen/

Andreas

Snacks-karrégrillning på kvällen. Det som flammar upp på bilden är bbqgrilloil by santa maria.

Pokol

Grillade lite hängmöradbiff till detta en ovanligt lyckad bea, det blir något speciellt
när man vispar ihop såsen själv. Köpte köttet förövrigt på kötthandlaren på väster i örebro, sjukt bra ställe

http://sybariterna.blogspot.com/2009/08/bearnaisesas.html

Andreas

Grillad älgbiff med pommes château, vitlökssmör, broccoli och en kall Mariestads. Utomordentligt gott.

bearman

igår blev det

man tänder

Man tager

Lägger på plats

Undertiden stenen blir varm gör man klart

Sedan låter man härligheten

Ligga o bli klar.
sedan är den stenugnsbakade pizzan klar

toca1

Pizzan ser riktigt smaskens ut. Hoppas att det smakade  ;D

Andreas

Jag fortsätter mitt älggrillande, men nu börjar det bli lite för mörkt att fotografera grillen utan blixt... potatissallad till.

Mickan

Efter en trevlig stunds självplock av majs blev det dito på grillen. Åh, så gott. Det märktes att det tog 3 h från planta till grill!

Video meliora proboque deteriora sequor

Roine

Då har man provat min nya grill...det blev en julskinka med hemgjord grillrubb...och den smakade kanon...

agnetasch

Citat från: Roine skrivet 2010-04-24 15:31
den smakade kanon...
Krutrök? Brände du den?
Förlåt, jag skojar bara. Roligt att du är nöjd med din nya grill! :D

Fröken Dill

OK, detta är bara en önskedröm, men en egen-marinerad ekologisk Bosarpkyckling, långsamt, långsamt på klotgrillen vill jag ha! Fast idag är jag ensam på landet, varför ett par kilo kyckel blir liiite för mycket. Men vad vore livet utan drömmar?
Undrar fröken Dill

Mickan

Citat från: Fröken Dill skrivet 2010-04-24 17:32
OK, detta är bara en önskedröm, men en egen-marinerad ekologisk Bosarpkyckling, långsamt, långsamt på klotgrillen vill jag ha! Fast idag är jag ensam på landet, varför ett par kilo kyckel blir liiite för mycket. Men vad vore livet utan drömmar?
Undrar fröken Dill

Du skulle sagt till tidigare så hade jag kommit!
Video meliora proboque deteriora sequor

Kurtson

Själv så grillade vi vitlöksfylld fläskfile. Tycker fläskfile ör rätt trist, men med lite fyllning och glace så blev den riktigt god.
Sweet baby rays hickory and brown sugar fick bli glace.

Roine

Citat från: agnetasch skrivet 2010-04-24 16:42
Krutrök? Brände du den?
Förlåt, jag skojar bara. Roligt att du är nöjd med din nya grill! :D
Kommer aldrig mer å köpa rökt skinka i butik nå mer...kommer att köpa okokta helgskinkor när jag kommer över sådana i butikerna runt omkring....även annat kommer att åka på och grillas low and slow....allt roligt jag kommer över skulle jag tro.....

Roine

Idag blir det köttfärslimpa fylld med diverse godsaker + inlindad i vävdbacon...i köttfärsen blir det lök,vitlök,div kryddor och mozzarellaost och lite vanlig ost...penslad med hemkokt Bbq-sås och bacon runt om grillat low and slow i min grill..räknar med 2-3 timmars grilltid men det är det värt.... ;D

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Vad är rött, ris, rödbeta, mjölk eller salt?:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser