Banankaviar.

Startat av roffekock, 2007-09-25 14:32

Föregående ämne - Nästa ämne

roffekock

Kalles nya banankaviar finns det någon som testat?
Matforum är bäst

crlhrv

Att förstöra något så fint som banan med smak av kaviar.. usch!
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

Andreas

Fast det är egentligen inte banankaviar utan kaviar med färskost smaksatt med banan.

Kombinationer av sött och salt är väl egentligen rent generellt något vi brukar gilla?
Den som inte frågar får inga svar.

crlhrv

2007-09-25 15:31 #3 Last Edit: 2007-09-25 15:36 by crlhrv
Fastfoodlovers har en, i mitt tycke, mycket passande recension: http://www.fastfoodlovers.com/2007/09/kalle-goes-bananas.html. Jag har inte provat själv då kaviar tillhör några av de matprodukter jag avskyr allra mest. Visst kan salt och sött fungera, i nivå med salta jordnötter och russin tillsammans, men någon måtta på eländet får det väl vara!
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

Andreas

Hmm fast det är ju ingen recension det är ju bara en som precis som oss diskuterar produkten utan att ha smakat den..?

Den enda som verkar ha smakat är Jenny Smith, marknadschef för Kalles på Abba Seafood. :)
Den som inte frågar får inga svar.

Anso

Jag har smakat en gång. Den är helt ok. Konstigt men det kan bli en höjdare.

Sweber

Jag har provat att lägga banan på knäcke och därefter kaviar. Det är många år sedan och det var efter rekomendation från en bekant. Smaken var, hm, annorlunda och kontrastfylld. Inget jag fastnade för med samtidigt inte äckligt eller illasmakande. Nu är jag inet så förtjust i kaviar, den har en lite unken eftersmak som jag har svårt för. Men i lagoma proportioner kan nog kaviar och banan funka. Dessutom kanske färskosten mildrar unkenheten från kaviaren. Jag höll dock på att garva ihjäl mej i affären när jag såg tuben för första gången. Det känns lite som att vilja ha Flygande Jakob- eller Jansson smak på ett smörgåspålägg. Men detär lite modigt av Abba att testa något nytt och att försöka bredda sortimentet. Dom verkar ju storsatsa just nu.
Weber One Touch Gold 22,5" lätt modifierad, samt Weber Go-Anywhere helt i orginal.

Anne

Jag tycker att redan Kalles randiga är ett rejält otäckt koncept, och att lägga till banan? Ännu värre. Modigt, men ack så hemskt. *rys*
Anne's Food - min matblogg

Kari

Låter i mina öron som ett - NO NO!
Men skivad banan till tacos funkar gött!

smarrens

Håller med Anne: "redan Kalles randiga är ett otäckt koncept". Efter att ha gått på den niten är man inte sugen att lägga en enda krona till på smakupplevelser från abba.
Ät, drick och var glad!

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Vad är rött, ris, rödbeta, mjölk eller salt?:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser