Oätlig fryst enportionsmat från Ecab

Startat av Andreas, 2007-05-15 15:54

Föregående ämne - Nästa ämne

Andreas

Ang. maten jag testade här så rinde jag Ecabs konsumentkontakt dagen efter jag ätit den. För mig är det ofattbart hur något så osmakligt kan säljas i butik så jag var tvungen att ta reda på mer.

Min första fråga till mannen jag fick tala med var om han själv äter den mat dom tillverkar och vad han tycker om den. Jodå, "helt OK". Sedan frågade jag om de haft några kvalitetsproblem, men inte vad han visste.

Deras mat tillverkas i Västergötland och de har en produktions/kvalitetsansvarig som man nummer ett kopplade över mig till.

Ställde sen samma fråga till man nummer två, dvs. den kvalitetsansvarige vad han tyckte om maten - jodå, han gillar den - han gillar de flesta.

Han berättade att deras mat tas fram av en produktutvecklare de har på fabriken i samarbete med experter på exempelvis kryddor, potatis och expertis från gamla Scan.

Jag berättade om mina upplevelser av deras rätt "hackad fläskkotlett med bearnaisesås" - om den katastrofala potatisen och den hemska såsen och han sade då att de sålt samma rätt i 5-7 år, marknaden vill ha den, den hade inte sålt om den varit så dålig, de gör också regelbundna kvalitetskontroller av smak osv.

Jag sa att frånsett potatisen så med lite kryddor skulle den i alla fall kanske kunna bli åtminstone ätbar, det verkade han notera. Han tog min adress och skulle skicka pengarna tillbaka.

Nu kan det förstås ha varit ett riktigt måndagsexemplar jag fått, så om någon har bättre erfarenhet av Ecabs enportionsmat, berätta gärna!
Den som inte frågar får inga svar.

crlhrv

Vart köpte du den? Jag blir alldeles nyfiken på hur det kan vara så dåligt.
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

Andreas

Du hittar den hos Willys. Köp en och berätta vad du tycker!

Jag var precis förbi och stoppade in en likadan i Urbans frys, blir spännande att höra vad han säger om han nu vågar äta den.
Den som inte frågar får inga svar.

Urban

Som sagt.. Som tack för att Andreas var så ooootroligt snäll att ge mig denna frysta rätt, så fick han en hel hög men Thailänska nudlar och lite Thailänskt snax av mig... Dock var detta av ren och skär snällhet från min sida..
Vet inte vad Andreas syfte var egentligen?. Blev du slagen som barn? :o

Andreas

Tror du inte alla märker att du nervöst försöker undvika att prata om själva maträtten tråden handlar om!  :) När smakar du den? Det blir jättespännande!
Den som inte frågar får inga svar.

Urban

Om jag ska vara helt ärlig så känns det inte så himla jättespännande...
efter att ha läst din recension så blir den nog liggandes tills att jag hittar någon lämplig person att ge den till  ;D

Andreas

Har du hittat nån lämplig person än? Berätta i så fall hemskt gärna i tråden med själva recensionen!

I förra veckan fick jag förresten den utlovade kompensationen. De skickade mig en helt vanlig check på 50 kronor, det kändes väldigt småskaligt. Trist om det nu är ett väldigt litet svenskt företag att de leverarat en så dålig produkt.
Den som inte frågar får inga svar.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal