Tillbehör Electrolux assistent

Startat av Kari, 2009-07-20 00:25

Föregående ämne - Nästa ämne

Kvistan54

Hej Helge!

Läste att Du hade bruksanvisning till Electrolux assistent N10...
Jag undrar om även jag skulle kunna få ta del av densamma?

Mvh
Susanne Kvist

thede

Är det någon som vet var man kan få tag på en elkabel till Electrolux assistent ???

Ola Malm

Hej
Degbunken på min vår Electrolux Assistent N10 har fastnat och går inte att få loss - vad gör vi.
Maila gärna till ola@skyttepaviljongen.se

92Martin

Hej, har uppstått ett problem med min Nr4 från 60-talet. Dessa "senare" modeller har gummiupphängning av motorn. Dessa motorbussningar torkar med tiden och motorn hänger därför lite snett, vilket i sin tur leder till att remmen hoppar av :(. Har pratat med Electrolux service idag och fick då reda på att dessa utgått :'(. Så dom kunde bara rekommendera å hitta en annan maskin. Är det någon som har en lösning på detta då det måste vara fler som råkat ut för det :/. Funderade själv på om man kan tillverka en plåtbricka som man limmar på motorns remskiva så att remmen helt enkelt inte kan ta sig över. Känns lite halvseriöst, men just nu som enda lösningen?

Jonatan

Hej!
Jag har precis fått tag på en assistent av modell N10.

Jag skulle gärna vilja komplettera den med en mixer. Är det någon som vet var man kan få tag i en sådan? Har fått för mig att det inte är samma infästning som till nyare modeller?

Tacksam för svar till jonatanblomstrand@hotmail.com

Hasse

Detta är inte svar på din fråga, men ändå en synpunkt.

Jag har en "originalmixer" till min N8, men åldern har medfört att den läcker vid axelgenomföringen. Idag får man en ny, fristående mixer för inte så många hundralappar, så jag tänker inte bry mig om att leta efter en ny till assistenten.

staffan

Jag har en temporär lösning på N4 problemet med torkade motorupphängningar som gör att drivremmen hoppar av: Skruva ut motorn, plocka försiktigt av gummipackningen och vänd den ett halvt varv. På så sätt kan man få ut lite mer liv av maskinen. OBS: Upphängningen fungerar oxå som packning som skyddar motorn, så är den allt för trasig bör man kanske låta bli.
Detta lärde jag mej av en vänlig man på ett annat forum och det fungerade perfekt på gammelfarmors gamla assistent!

Ida t.

Hej!
Jag har en Electrolux hushållsassistent som min mor köpte på 1960-talet. Den har samma remproblem som nämnts i tidigare inlägg. Jag har en hel del tillbehör som nästan aldrig är använda och därför i nyskick som är till salu, ex mixer, citruspress, köttkvarn mm. Hör av er om ni är intresserade

toffe01

hej skulle behöva en manual till en n10 sänds till toffe01@spray.se mvh christopher

Marianne

Ida t. ::: Jag är väldigt intresserad av dina tillbehör :-)  Kan man maila dig?

brå

Hej Helge!
Har sett att du har en bruksanvisning till Elektrolux assistent N10
går det att få en kopia
MVH
brå

eb

Hej

Har precis köpt en Electrolux assistent N8 begagnat
Har någon en bruksanvisning (evt. till N10 eller senare) som pdf fil ?
vh
EB

Helge

Jag har en bruks till N10. Skicka mig din emailadress så skall vi se om den fungerar.
/Helge

eb


håkan

Citat från: Helge skrivet 2011-10-03 19:47
Kristina, jag har en bruksanvisning till N10. Det enklaste sättet att skicka den till dig är om du blir medlem (bra idé!) så jag kanskicka den via forumet.
/Helge

jag önskar en sådan manual
ev problem med vänstra vredet kan det var glapp i pådraget dvs ev oxid eller dylikt på kontakten ev motor sliten?
vid lägsta inställningen på högra  knappen går maskinen ej i gång tom (när man vrider på v knapp)
mvh
Håkan

Helge

Håkan, se mitt svar till Kristina.
/Helge

FruSundin

Hej

jag letar efter fjädern till N4.
har lånat mammas gamla maskin och den gör äppelmos åt mig, utan fjädern men det måste köras flera ggr.

nån som vet var man kan få tag på en sån?

Gustav

Plocka bort underredet. Koppla bort fjädern på strömbrytaren så är det klart.
Då du nu kopplat förbi centrifugbrytaren måste du nu ha koll att maskinen inte jobbar med allt för stort motstånd.

Daegun

Hallå! Har precis sparkat igång en gammal assistent N4 och i mina attiraljer finns det en plastbricka med! ;)

elektrikern

Citat från: Kari skrivet 2009-07-28 20:51
Det enda jag fått fram är att verkstäderna inte har denna kontakt som reservdel och att lösningen då är att montera en fast kabel direkt in i maskinen. Pris ännu okänd.
Frågan om man kan göra en snygg lösning själv?

Lustigt att din kabel Hasse har exakt samma "fel"! Jag tänker nog steloperera min sladd med krympslang i ökande diameter vid tillfälle.

Helst av allt önskar jag naturligtvis en ny(!) originalsladd... Loppisögonen är aktiverade ;)


det går med en kontakt med runda hylsor också   kallas numera ofta "strykjärnskontakt"  vanlig på våffeljärn strykjärn mm förr   hittas på loppis   förekommer även på en del riktigt gamla dammsugare , min N4 assistents sladd kommer från en slaktad addo-x räknemaskin vars motor kom från, just det electrolux

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal