Vad drack ni för öl senast

Startat av Afram Haffo, 2009-02-08 19:39

Föregående ämne - Nästa ämne

Andreas

Ofiltrerad Staropramen på Staropramens besökscenter. Mycket uppfriskande.
Den som inte frågar får inga svar.

Andreas

Igår en Gambrinius och en Rezane (Kozel Tmavy + Gambrinus?!) otippad god blandning iaf.
Den som inte frågar får inga svar.

Skogis

Smakade av merparten av Stockeboda gårds sortiment på en ölbryggarkurs jag var på i lördags. Riktigt roligt att få smaka både ett färdigt öl och den kornmalt som används vid bryggning. Singel malt öl, IPA, Pils och några till jag inte minns namnen på.

Andreas

Småskalig ölbryggning är verkligen i ropet...
Jag dricker dock ingen direkt småskalig öl. Ikväll en Urquell, en Lobkowicz och en Chlumecky vit. Föredrar Urquell.
Den som inte frågar får inga svar.

Andreas

¤ Samuel Adams Alpine Springs - jaa definitivt en 4:a, överraskande frisk med mycket smak, honung exotisk, maltig eftersmak
¤ Umeå USA summer ale - en 5:a, luktar nektar aprikos, passionsfrukt, väldigt len sommarfrisk, god eftersmak
¤ Sleepy bulldog - en 3:a,  också lite sådär exotisk doft men tunnare, bra till mat
¤ Hobgoblin - en 3:a, gott men lite sådär intetsägande, ingen man minns
¤ Dark lord - en 3:a, typisk engelsk
Den som inte frågar får inga svar.

Skogis

En mycket vällagrad porter jag hittade på vinden  :)

25 år gammal, inte mycket kolsyra kvar men mycket len. Med smak nästan mot julmust/söt lakrits.

Skogis

Porter från 1988 smakar inte heller illa ;)

Davids

Testade Morbergs Lager igår, inköpt på Coop. Så en folköl alltså, jag tyckte den var god. En lager är ju en lager. Svårt att misslyckas med!2

Grill-Olle

"Red Horse" från San Miguel. Det var bra tryck i den (6.9%) och smaken var klart över förväntningarna, men inget att skryta om.

webguide


milaja

Så jag var på Irland på semestern. I Dublin blev det Guinness, i Galway blev det Galway hooker och i Cork blev det Beamish.
Jag gillade nog Galway Hooker bäst (obs! uppkallad efter båten, inte yrket)

Matglad123

10 sekunder sedan Brygghuset Finn Folk Sour, en mycket trevlig bekantskap

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal