Betala för blasten till blomkål ?

Startat av rbiake, 2020-06-28 11:38

Föregående ämne - Nästa ämne

rbiake

Jag köpte blomkål på Ica Maxi med ovanligt mycket blast. Hela vägde 1,286 kg och kostade 46,90/kg. Jag vägde den bortskurna blasten till 445 gram. Jag betalade alltså 20,87 för blasten. Som jag slängde. Willys har en hink där man kan slänga blasten, och slippa betala för den. Jag såg ingen hink på Ica. En tredjedel av priset för blomkålen utgörs av blasten. Är det tillåtet att ta bort blasten innan man betalar ?

agnetasch

Om jag inte är intresserad av blomkålsblasten plockar jag bort dom. Det går alltid att hitta ett litet skrymsle att gömma dom på om där inte står någon avfallshink/låda. Jag har inte blivit stoppad på 40 år, så fortsätt du bara ;D

Andreas

Samma här, jag brukar även skala bort annat visset, typ de yttersta fula bladen på purjolöken och vitkålen. Skräpet brukar jag bara låta ligga, så kommer förhoppningsvis snart någon rask fruktansvarig och tar bort det.
Den som inte frågar får inga svar.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal