Dagens grillade - Vad grillade ni idag?

Startat av Kurtson, 2007-05-17 10:10

Föregående ämne - Nästa ämne

Robert021

Idag är röken fulladdad. Jag röker 10kg sidfläsk och en hel karre. Jag kommer att passa på och röka några paprikor också. Mums!!!!
www.husihelvete.se - Nu över över 420.000 besökare.

Robert021

Idag drog jag för omväxlings skull igång Webern och grillade kyckling. Den hade fått dra i en marinad jag gjorde av en massa gott jag hittade i skaferi och kylskåp.

phila54

Det blev Amerikansk Entrecote för min del. Riktigt gott faktiskt trots att köttet färdats så långt.

Roine

Gjorde en pulled pork igår natt och avnjöt den idag och det blev himmelskt gott..tog 10 timar innan jag inte orkade vara vaken längre inatt..plockade av den av smoker vid 02:30 inatt och då hade den kommit upp i 84 grader..hade velat kört den en stund till men jag behövde sova lite för att orka med dagen idag....men som sagt så smakade det himmelskt gott...2,4kg bogblad körde jag nu..nästa gång kan det bli en massa karré..värt tiden och passet som det blir..det blir hur gott som helst...

BBQforever

Har ni slutat att grilla????? Riktiga grillare grillar väl hela året!!!

Kari

Viskar: Stekte hemburgare men det hade blivit mycket godare på grillen.. :(

Robert021

Jag premiärgrillade det nyinköpta rotisseriet genom att grilla två kycklingar. Innan de uppbundna träddes upp på spettet smorde jag in dem rikligt i en kryddad olja. Oljan kryddade jag med Tabasco, Tabasco Chipotle, salt, peppar och ett hemgjort Corbali-pulver.

Medan jag ändå var ute startade jag upp röken också. Jag äppelrökte sidfläsk till ett ljuvligt gott bacon och en hel kotlettrad med benet kvar. Röktid över sju timmar.

Robert021

Idag går röken, kalkon ligger på gallret. Kalkonen har först legat i salt och kryddlake ett par dagar. Jag har också preparerat den med smör under skinnet idag. Om fyra till sex timmar bör den vara klar.

Härom dagen grill-rökte jag en stor fläskkarré på ben. Den låg 7 timmar på grillen och var så underbart mör.

Robert021

Idag röker jag bacon igen, idag är satsen åtta kilo stor. Smakerna är Hickory, Torv och Äpple. Röktiden blir sex timmar.

www.husihelvete.se

BBQforever

Trevligt att se att det finns någon som kommit igång.

Robert021

Jag har inte gjort något säsongsuppehåll...

annamaria

I går grillade vi marinerad (äppelcider, vitlök, soja, timjan, lite blandade kryddor och sambal oelek) Fläskytterfilé, rösti, morotstzatsiki, kall örtsås och en fräsch sallad. Mycket gott!

Robert021

I helgen grillade jag hemgjord salsiccia, två olika sorter för att vara exakt. En smaksatt med fänkår och en annan smaksatt med salvia. Dessa avnjöts med hemgjord senap och färskbakta korvbröd.

Christina

I helgen grillade vi hel laxsida. Det gick mycket bra med ett halster. Började med den skinnfria sidan, direkt värme tills man fick fin färg. Därefter vände jag och grillade skinnsidan. Till laxen serverades romsås och kokt potatis. Riktigt fräscht och gott.

magnus

Idag körs fläskkarré i "smokenatorn".  Funderar på om det ska bli Pulled pork av det eller om jag ska ta ut den tidigare.
Såg några tips på någon TV-kanal i USA att man kan kör pulled porken i 3h i röken + några timmar i ungen för att det ska gå lite fortare.

BBQforever

Du kan köra in i stort sätt allt du kör i smokern i ungnen efter halva tiden.Det hardlar om att köttet tar åt sig av smaken i ett visst antal timmar. Exempel hel karre kör den i smokern i 3 timmar slå sedan in den i folie, här finns det 2 skolor antingen kör du på en glaze eller inte. Sedan kör du det lika länge till i tex ung (ca 120gr)Jag tror inte på att det ska gå fortare.Möjligen om du halvera köttet eller höjer tempen.

magnus

Kan det bli mera ånga i ungen än grillen som gör att det kanske går fortare?
Jag la karrén i en kastrull med liten vatten i botten för att få ånga och la upp köttet på en fat så det inte låg och simmade i vattnet, och locket på.
Men smidigaste är att man slipper fylla på med briketter och hålla på och underhålla grillen och att tempen blir stabilare än grillen.

Christina

Ett hett tips till alla barbecue och grillroade inför lördagkvällen. Testade ett riktigt bra recept ur Jonas Borsséns bok "Killen vid grillen" förra helgen, barbecue-rökt lax med kryddig rub och till det en ljuvlig salsa på druvor, salladslök, chili och olivolja. För den som inte har boken finns allt beskrivet plus mina bilder på
http://slowfood-tinna.blogspot.com

Kan verkligen rekommendera denna rätt!

Byggmästaren

I skrivande stund så har jag en bit sidfläsk och en fläskytterfilé samt lite ribs på grillen. Indirekt grillas i runt 4 timmar  :)

Diet_Edward

Um, grillat är smarrigt som bara den. senast jag åt grillat var förra veckan :) då blev det grillade revben men fläsk ytterfilé är ändå snäppet godare... Grillspjut från ica , Um um :D

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Vad är rött, ris, rödbeta, mjölk eller salt?:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser