Rosta blomkål

Startat av jelvis, 2007-10-20 10:50

Föregående ämne - Nästa ämne

jelvis

Hej!

Är det någon här som brukar rosta blomkål? Vad är era erfarenheter av det och hur går ni tillväga? Jag älskar kokt blomkål men rostad verkar, åtminstone i teorin, om möjligt bättre.

En del recept verkar steka i stekpanna först och sedan köra i ugnen medan andra skippar stekpannemomentet.

roffekock

Att rosta blomkål borde väl gå till på samma sätt rostning av andra grönisar + att jag personligen skulle ta en aningens worcestershiresås som bryter fint mot denna grönsak. Om man bräserar i panna bör väl vara OK. Tänk på att när du utför denna operation endast använder smör av god kvalitét.Ordentligt med fingerkrossad flingslt är ett gott tillbehör,finhackad persilja,hackat ägg och sardellmos+ källarsval bira  ;D

.........använder sardell inget salt.
Matforum är bäst

Anne

Jag kör bara i ugnen, aldrig i stekpanna. Rejält med olivolja, och ganska hög värme blir bra.
Anne's Food - min matblogg

jelvis

Roffekock och Anne: Tack för tipsen!

Fredrik Goldhahn

Prova med att smaksätta ett schysst mos med rostad blomkål i riktigt fina små "buketter" och brynt smör...god damn vad gott! =)
Fredrik Goldhahn
http://www.eventkock.se

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal