Kräftdags!!!

Startat av Skogis, 2021-08-13 08:25

Föregående ämne - Nästa ämne

Skogis

Det börjar bli dags att äta kräftor och något jag aldrig funderat på är om kräftorna ska vara kylskåpskalla eller lite ljumma när man äter dom.

De godaste kräftorna jag ätit har ju varit nykokta och lite tempererade, vilket iofs är en annan liga än köpekräftor smakmässigt.
Fick frågan om man ska ta fram kräftorna någon timme innan det är dags, men jag vet inte om det gör någon skillnad.

Johan_

Tror det är lite upp till personlig smak. Jag gillar mina kylskåpskalla. Sen vet jag inte hur det är med risk för bakterietillväxt om de ligger framme för länge? Det tar ju ett tag att äta kräftor och om du tempererar dem innan o sen äter dem så har ju de sista du äter legat framme en ganska bra stund. Har dock ingen aning om om det är en risk eller inte?

Skogis

Om kräftorna står framme någon timme kan nog kvitta, kanske inte så lyckat om man ställer dom i solen men dom lär inte bli dåliga för att dom håller 15-20°

Gott blev det iaf  :)

Sökte på tillbehör kräftor för att få lite inspiration och hittade vispad creme fraiche med rom, citronzest och krasse. Friskt och gott som alternativ till majjo. Lökfocaccia med lök och västerbottenost satt också som en smäck till.

magisktmentragiskt

Havskräftor tycker jag är godast kylskåpskalla.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal