Un Poco

Startat av Davids, 2014-03-05 16:32

Föregående ämne - Nästa ämne

Davids

Testade detta vin i helgen och jag måste säga att jag blev glatt förvånad. Vi alla kan ju hålla med om att många kändisviner inte alltid håller måttet, tyvärr måste jag säga. Varför sätta sitt namn på något som smakar dåligt?

Men det här vinet var faktiskt otroligt gott. Någon här som hunnit testa det än? Finns på vissa Systembolag, annars så är det beställning som gäller.

Berätta gärna om ni har testat det och vad ni tycker.

http://www.systembolaget.se/72225

Emma1982

Har testat det och tyckte också det var ett väldigt gott "kändis vin".

Jag beställde det från vinliv.se  :)

Skogis

Ett väldigt gott kändisvin säger inte så mycket.
Är det prisvärt?

Apropå kändisvin sökte jag på Morbergs vin på Allt om mat :)
Ett av omdömena lyder "Vinet är ett om möjligt större skämt än prislappen. Kostar en hundralapp och smakar 39:50"

Davids

Citat från: Skogis skrivet 2014-03-18 13:21
Ett väldigt gott kändisvin säger inte så mycket.
Är det prisvärt?

Apropå kändisvin sökte jag på Morbergs vin på Allt om mat :)
Ett av omdömena lyder "Vinet är ett om möjligt större skämt än prislappen. Kostar en hundralapp och smakar 39:50"


Jag kunde inte hitta det du sa om Morbergs vin på den sidan. Jag tycker att Morbergs röda zinfandel är väldigt god. Men Un Poco kan nog vara än vassare, och enligt mig väldigt prisvärt!

Skogis

En skärmdump från lilla vinappen.

             

Kan ju inte säga att han fått översvallande recensioner av sitt vin  ;)

Huruvida Un Poco är gott eller ej vet jag inte, men köpa 6 flaskor från beställningssortimentet utan att ha smakat det är inte intressant för mig.

Är väl mer lite avvaktande gällande just kändisvin, speciellt om dom får goda omdömen i inlägg från någon som är ny på forumet och som brinner för just detta vin.

Gäller speciellt om 3 av 4 inlägg från användaren handlar om hur gott just kändisvin och kändisöl är ;)
Kan det vara ett försök till reklam kanske?

Davids

Absolut inte, jag har fler rekommendationer för vin och öl. Tycker dock att vinerna som kändisar frontar inte behöver vara sämre kvalité än andra i samma prisklass.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal