Hur gör jag "krabbpaté"?

Startat av agnetasch, 2007-06-27 15:59

Föregående ämne - Nästa ämne

Andreas

Men Agneta gillar du brunt krabbgojs så gör då för jösse namn paté just på det! Släpp hämningarna!
Den som inte frågar får inga svar.

agnetasch

Det får väl bli mitt nästa projekt då;gojspaté.Mannen kommer att tro att jag gräddar komockor, men han kommer inte att reagera, van som han är vid udda köksexperiment  ;D

annamaria

Jag är på jakt efter ett recept på paté som går och frysa - självklart hittar man det här  ;D - men jag gillar inte crab fish....kan jag ta räkor i stället? jag har dessutom ingen plastform utan det får bli ugn. Ska man ha den i vattenbad då? Hur länge i ugnen?

agnetasch

Det går säkert bra med räkor i stället, men ta då undan några o grovhacka.
Ugnen är mer tveksam, som du ser ovan i nr 17 så blev det inte så bra; fiskbullshållet blä. Har du ingen tom Lätta-låda eller liknande?
OM du måste köra i ugnen, 175° c:a 1 timme med lock, inget vattenbad såvida du inte har vedugn ;)

annamaria

Okej, jag ska kolla lådfronten. Jag tänkte mig en smalare låda men det måste det ju inte vara förstås.

annamaria

I kväll ska det göras din paté med lite ändring till lunchen i morgon. Ett test inför nyår - tänkte ha paté till förrätt. Återkommer...

agnetasch


annamaria

Jag gjorde så här och den blev kalasbra:

Annapannas paté med agnetasch inspiration

150 g fisk - jag hade lax, pangasius och sej (från fryst Finduspåse)
150 g räkor
100 g crab fish
3 ägg
2 dl creme fraiche
2 msk mjöl
salt och vitpeppar
1.5 msk rivet citronskal
½ dl dill

Ta bort hälften av räkorna. Kör allt det andra slätt i matberedare, tillsätt räkorna på slutet. Sedan enligt agnetasch recept i mikron.

Jag ställde patén i kylen till dagen efter och serverade med kokt potatis och romsås. Super bra blev den!!! Den höll ihop fint och kan med fördel serveras som förrätt också.

agnetasch

Vad kul att den blev bra! Det låter så fräscht o gott med dill o citron, en rätt för påskbordet kanske? Jag ligger långt fram i planeringen ;D

annamaria

Absolut!! Funkar fint som söndagslunch också.

Monica Wiklund

Du säger att du vänder formen i micron? Uppochner på locket eller hur menar du? Den roterar ju i micron?
Tänkte prova ditt recept men byta ut fisken mot räkor.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal