Göteborg, Fiskekrogen

Startat av Sofia, 2009-01-14 13:09

Föregående ämne - Nästa ämne

Sofia

Ska till Göteborg i helgen, och då vill jag ju självklart äta härliga skaldjur! Har surfat runt lite på olika restaurangers hemsidor och fastnat för Fiskekrogen, deras skaldjursplateau-varianter verkar väldigt goda. Är det någon som har erfarenhet av dem och vet om de är bra? (Och vad de kostar, det står inte på hemsidan...)

ivanl

De kan varmt rekommenderas och kostar rejält har för mig 695 per person för den stora plateaun.
Men då får du det mesta.
Mycket nöje hälsar Ivan, infödd Göteborgare

Andreas

Hur står sig Fiskekrogen mot Sjömagasinet?
Den som inte frågar får inga svar.

Sofia

Det låter ju mycket bra.

Kollade på Sjömagasinet också, det verkade inte heller dumt. Dock lät skaldjursplateaun roligare än "vanliga" fiskrätter tyckte jag.

ivanl

Citat från: Andreas skrivet 2009-01-15 09:48
Hur står sig Fiskekrogen mot Sjömagasinet?

Sjömagasinet anses av hävd som något finare. Tittar du i prislistan så märks det också.
Själv tycker jag att Fiskekrogen håller samma klass men är snävare inriktad mot fisk och skaldjur.
Hos Mannerström kan du även få en prima biff.

crlhrv

Kanske är det inaktuellt nu, men jag åt julbord på Fiskekrogen i december 2008 och jag var faktiskt riktigt besviken på maten. Jag hade förväntat mig fisk- och skaldjursrätter av den bättre sorten, men istället serverades det tråkiga laxar och en mängd inte speciellt spännande sillinläggningar tillsammans med revben, köttbullar och allt det övriga. Betyg blir faktiskt 2/5 trots, att det var gratis.
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

Gilius

Om du väljer restaurang Räkan kan du runda Vinga fyr med snaps i lasten.
http://www.rakan.se/
/gilius

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal