Göteborg

Startat av bryggens, 2011-05-18 20:16

Föregående ämne - Nästa ämne

bryggens

Ska med sambo ner till Göteborg sista helgen i maj, undrar om ni har några restaurang-tips?Vi åker tåg , så några längre utflykter blir det inte. Gärna tips på både avslag eller positva erfarenheter.
Med min ekonomi så tillåts tyvärr inga stora utsvävningar, men gott och prisvärt. Jag har för mig att det fanns något liknande på forumet tidigare, men allt ändras ju, även matställena!

crlhrv

Jag käkar mest lunch ute så jag utgår ofta från dessa upplevelser..

Sämsta: Fond (maken till överskattat ställe, inte ett rätt när vi var där)

Bästa: Swedish Taste (har aldrig ätit en bättre lunch - någonsin)

Rolig upplevelse - och riktigt bra mat: Moon Thai Kitchen (thai utöver det vanliga - gäller både
maten och inredningen! Bra även på kvällen. Prova kokosglassen!!)

Mest prisvärda schnitzeln - Manfreds Brasserie (145 kr på lunchen - otrolig panering)

Godaste schnitzeln - Kometen (250 kronor - en smak av himlen)

Ölställen med utbud:
Ölstugan Tullen - Andra långgatan (var inte rädd för denna lite "ruffigare" gatstump!)

3 Små Rum - Kristinelundsgatan (halvtrappa ner i källarlokal med mycket bra utbud)

Ölrepubliken - Kronhusgatan (gamla Delirium Café, hyfsat stor lokal med stort utbud, men atmosfären är i mina ögon inte lika mysig som de två första).



Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

Mysan

Finns en restaurang som heter SMAKA absolut värt. Jag vet inte riktigt vart i göteborg det ligger men googla. Väldigt god fisk och annan husmanskost serveras där!

Sen frukost/brunsch ställe som heter Egg and Milk också aboslut värt att besöka.Ett amerikanst ställe som serverar allt ifrån Amerika. Typ pannkakort och Beagels!
Är man i göteborg passar man också på att besöka Bagaren och kocken deras butik som dem har i göteborg. Kika in på deras hemsida om vart den ligger.
Ha så roligt

http://bagarenochkocken.se

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal