Blogspot / Blogger användare - Här hjälper vi varandra!

Startat av Kari, 2009-03-18 12:41

Föregående ämne - Nästa ämne

Kari

Visst, nätet är fullt med sidor och sajter med tips och hjälp... Men det är för mycket helt enkelt.

Vi är ju ett gäng här på Matforum.nu som bloggar på Blogspot och kanske kan hjälpa varandra som fastnat i det träsket? ;)

--

Jag börjar med frågan: Finns det ett enkelt och snyggt "tag cloud" som skulle kunna ersätta de vanliga etiketterna?

Bilden visar ett exempel.

Kari

Här kommer en fråga till.. Kanske jag är korkad men jag får inte till det :'(

Jag vill ta bort den tunna vita ramen runt bilderna på min blogg. Jag kör en färdig mall design som heter Rounders 4 från Blogger.

Ändrar jag mallen till tex Minima (en annan mall) så finns alternativet "kantfärg" under teckensnitt & färger och där går det att göra ramen osynlig / i samma färg som bakgrunden.
Detta val finns inte i mallen jag så gärna skulle vilja ha - Rounders 4. Hur skulle man kunna göra då istället?

Ramen jag menar finns här

Bilden nedan visar den sk kontrollpanelen.

Andreas

Jag antar att du kan ta bort ramen genom ändra temats stylesheet dvs. i .css-filen, kommer man åt den själv?

Citat från: Kari skrivet 2009-03-18 12:41
Jag börjar med frågan: Finns det ett enkelt och snyggt "tag cloud" som skulle kunna ersätta de vanliga etiketterna?

Finns det ingen specialsajt bara med plugins på nätet, har du provat googla blogger plugins? Berätta gärna om du hittar nåt.
Den som inte frågar får inga svar.

Kari

Ramen är borta! *puh* Tack Andreas, du fick mig att tänka kod istället för gränssnitt :)

--

Nu ska jag bara hitta ett moln som passar. Det finns tonvis med sajter och plugins men just tag clouds var rätt svårt. Ska kolla igen! Nu sova.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Vad är rött, ris, rödbeta, mjölk eller salt?:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser