Stockholm: Mathias Dahlgren, Matsalen

Startat av webguide, 2009-09-17 19:20

Föregående ämne - Nästa ämne

webguide

Den 3/10 har vi bokat bord på Mathias Dahlgren, Matsalen - avsmakningsmeny blir det. Återkommer med recension å betyg.

Ia

Åh vad avis jag blir. Mathias Dahlgrens Matsalen ska tydligen vara Fantastisk! Min pojkvän var där för ett par månader sedan. han var Helt lyrisk när han kom hem. Han hade ätit 4 rätters, med passande vin till. Det han var mest lyrisk över var faktiskt efterrätten ( i vanliga fall är han inte så förtjust i efterrätter) Det var 4 olika sorters vinteräpplen som var lagade på ngt speciellt sätt (han har tyvärr inte samma intresse att ta reda på hur de var tillagade som en annan är) Till detta serverades en dessertvin. Efter det har han fått upp ögonen för dessertvin!
Jag bara måste gå dit en dag, men det kostar ju som sagt en del..
Ser fram emot din recension!
Ia´s Matblogg

webguide

Citat från: Ia skrivet 2009-09-20 11:04
Åh vad avis jag blir. Mathias Dahlgrens Matsalen ska tydligen vara Fantastisk! Min pojkvän var där för ett par månader sedan. han var Helt lyrisk när han kom hem. Han hade ätit 4 rätters, med passande vin till. Det han var mest lyrisk över var faktiskt efterrätten ( i vanliga fall är han inte så förtjust i efterrätter) Det var 4 olika sorters vinteräpplen som var lagade på ngt speciellt sätt (han har tyvärr inte samma intresse att ta reda på hur de var tillagade som en annan är) Till detta serverades en dessertvin. Efter det har han fått upp ögonen för dessertvin!
Jag bara måste gå dit en dag, men det kostar ju som sagt en del..
Ser fram emot din recension!


Glömde helt bort att skriva här om besöket på Matsalen.

Jag blev inte så imponerad faktiskt, två av rätterna var inte helt OK och så fick vi avslagen Champagne till en av rätterna vilket knappast är acceptabelt på den här nivån. Den största besvikelsen var dock servisen, de kändes inte engagerade och de kändes inte heller särskilt intresserade av det de serverade. Maten var stundtals lysande, att han kan laga mat är det ingen tvekan om.
I jämförelse med Esperanto bleknar de dock, där har man en grundläggande stolthet och ett mycket stort intresse för det man serverar. Det tycker jag är viktigt för att upplevelsen skall bli fulländad.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal