Hel kotlettrad

Startat av Skogis, 2020-10-25 09:20

Föregående ämne - Nästa ämne

Skogis

Har blivit kund hos en grossist och storlekarna på köttstycken och förpackningar är mycket lockande.
Bl a kunde jag inte låta bli en hel kotlettrad, 6dm lång och 4kg tung.
Så nu står jag här med denna köttbit och funderar på vad som kan göras på den.
 
Det lär bli några middagar men ska den tillagas innan eller efter den frysts?
Givetvis i mindre bitar men vad funkar bäst?

Det slank även med en paket kalvgrytbitar (2,5kg) som har blivit dillkött. Den tänker jag frysa in i portionspaket.

Johan_

Jag fryser den alltid rå så kan inte uttala mig om hur resultatet blir om du tillagar den först. Skär oftast i skivor o fryser i poster om så många som jag brukar tillaga. Ett tips är schnitzel, Banka ut en skiva så den blir riktigt tunn. Vänd skivan i vetemjöl sen i ägg och sen i ströbröd blandat med lite salt o vitpeppar o stek sen. Serveras gärna hos oss med pommes o bea och jag gillar att pressa en lite citron över den färdiga schnitzeln

Skogis

Det blev lite som ditt förslag, Skivor som blev panerade till lunchlådor och några hela bitar som jag frös in. Förvånansvärt gott kött.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal