Flaskvatten = ev. bakterievänligt vatten (enligt Aftonbladet)

Startat av crlhrv, 2007-09-01 08:22

Föregående ämne - Nästa ämne

crlhrv

Aftonbladets egen undersökning visar att halterna av salter, flour, magnesium och kalcium översteg Livsmedelsverkets gränsvärden för kranvatten. Ramlösa innehåller dubbla mängden salt gentemot gränsvärdet och blir testets "värstingvatten". Vill det sig riktigt illa kan bakterier frodas i vatten med för höga värden, dock skriver de att det inte alls är farligt för kroppen att få i sig lite extra kalcium eller magnesium - istället kan det ge en positiv effekt. Förvirrande.

Jag har alltid tyckt att Ramlösa varit lite för salt för min smak, speciellt när det tappat lite av kolsyran.

Läs hela artikeln på: http://www.aftonbladet.se/klimathotet/article663422.ab

Jag ändrade rubriken lite. Trött som jag är antog jag att Bladet hade uppfunnit ett nytt kvällstidningsord.
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

Andreas

Kul att se dig i forumet igen Calle!

Det här med "bakterievatten," jag hittar inget i artikeln om att deras tester faktiskt visat högre bakterieinnehåll det står bara "Flaskvatten kan innehålla fler mikroorganismer, som bakterier, än kranvattnet "..?

Annars var "Disney-vatten" ett nytt (och skrämmande) begrepp för mig... säljs sånt i Sverige? Vem tillverkar?
Den som inte frågar får inga svar.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal