Fiskgratäng dillsås - Coop (3/5)

Startat av Andreas, 2007-10-02 14:13

Föregående ämne - Nästa ämne

Andreas

Förvånande att det inte finns någon skyddande plastfilm över själva tråget, det innebär att innehållet inte alls är skyddat mot frysbränna/uttorkning! Se bara frosten på bild nummer två.

Mosen får man väl säga är rätt snygg men såsen ser som gropig och rätt färglös ut. Det är förstås svårt att få en sån här rätt att se så mycket roligare ut än så här men kanske hade man kunnat fundera på att ha lite mer dill i dillsåsen?

Som vanligt i denna typ av rätter blir mosen torr i kanten, men smaken på mosen är det inget fel på. Dillsåsen är tjock och smakar lite åt smörhållet. Fisken är ett trist okryddat fiskblock. Sås och mos innehåller ej tillräcklig sälta för att kompensera för den osalta fisken. Ett tips till coop: Om inte alla råvaror är goda för sig är det svårt att få en god helhet - jag bör kunna ta en tugga av vad som helst och det skall smaka gott.

Rätten är tillverkad i Danmark.

¤ Utseende 3/5
¤ Konsistens 3/5
¤ Smak 3/5
¤ Helhetsbetyg 3/5

Nån annan som ätit denna rätt? Är jag för hård eller fick jag bara ett ovanligt dåligt exemplar?

(Starta gärna en ny tråd om du har provat någon annan rätt!)
Den som inte frågar får inga svar.

syntetica

oj är den ens färdig? den ser ju fryst ut

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal