Två förrätter istället?

Startat av Krista, 2010-07-21 11:04

Föregående ämne - Nästa ämne

Krista

Är det "fel" på något sätt att beställa två förrätter istället för en huvudrätt på restaurang? Känner mig alltid lite konstig när jag vill ha det.

agnetasch

Hoppas det inte är fel, jag gör det gärna också. Antingen två olika eller en dubbel. Tar jag en dubbel blir det efterrätt också. För variationens skull ;)

Andreas

Har ni nånsin fått några kommentarer av kyparen när ni beställt två förrätter?

Jag har ibland funderat på att beställa två förrätter men har aldrig kommit mig för. Rätt ofta är det ju så att man uppfattar förrätten är godast, om det då beror på att den faktiskt är godast eller att man är som mest hungrig när man äter den.
Den som inte frågar får inga svar.

webguide

Ingenting man gör på en restaurang är "fel", gästen är kund och har rätt att äta som man vill. Det är grundfilosofin för en restaurang, åtmisntåne om den har lite klass.

Andreas

Jo så är det givetvis, men klass är en bristvara och det förhindrar ju inte att vissa saker ändå kanske uppfattas som mer besvärligt. Det hade varit intressant med lite insideinformation från ett restaurangkök, tas det notis om någon gäst gör "konstiga" val från menyn och hur går snacket i så fall?
Den som inte frågar får inga svar.

Krista

Det har faktiskt gått hur bra som helst. Jag brukar vara lite extra tydlig och säga att jag vill ha det istället för huvudrätt (så att man får de två smårätterna samtidigt som ens sällskap får sin huvudrätt).

Sofia

Spännande tråd! Jag är nog inte så bra på outside the box, för jag har aldrig kommit på idén. Men visst är förrätten oftast godast, så det hade varit roligt att testa! Lite som okynnes-tapas. Tycker mig inte kunnat se något riktig insider-svar ännu, någon som sitter inne med kunskap?

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal