Din fulaste kökspryl

Startat av Hasse, 2011-10-04 19:30

Föregående ämne - Nästa ämne

Hasse

Vilken är din fulaste kökspryl? Berätta och visa väldigt gärna en bild!

För min del är valet enkelt. Det blir min brandgula Assistent som jag köpte begagnad. Ful är den, men den fungerar klockrent!

annamaria

I mitt kök är microvågsugnen den pryl jag inte gillar, superful. Har länge tänkt bygga in den i ett skåp men det har inte blivit så än.

agnetasch

Jag skulle behöva bygga in alla mina köksskåp i skåp  :-[  När jag googlade på 70-talskök kom denna exakta kopia av mitt kök upp:
Bild nr 1 http://www.styleroom.se/album/612
Det är bara skåpdörrarna som skiljer lite; jag har naturfärgade bokdörrar med mörkbruna knoppar. Matchar arbetsbänkarnas brunmurriga Perstorpsskivor perfekt. Mitt kakel har dock ett litet uppiggande stänk av grönt o orange i sig. Fult som attan, men vet ni vad? Jag bryr mig inte! Skåpen, kaklet o arbetsbänkarna är av god kvalitet (inget IKEA-smäck här inte) o maten jag lagar smakar likadant om jag har vitt eller grön/orange kakel. Jag lägger hellre pengarna på bra råvaror o funktionella maskiner än senaste kökstrenden. Jag väntar ett tag så blir nog mitt fula 70-talskök inne igen ;)

djohansson

En brandgul+brun assistent från Electrolux känns som årets investering. Jag vet att mina föräldrar har en sådan, storlek större, som de grävt ner någonstans i källaren till förmån för en bakmaskin (!). Jag hoppas att de snart plockar upp assistenten igen.

Dessutom tycker jag att den återigen får anses snygg, även om det säkert tog 30 år. Jag känner på mig att brandgult och brunt är trendiga färger som är på väg tillbaka.

Bakmaskinen, däremot, kommer aldrig någonsin att anses snygg. Så här ser den ut: http://1.bp.blogspot.com/_cAPCcicDCsU/SImmCc0AA3I/AAAAAAAAAVo/SkUHyjCyU4w/s1600-h/bakmaskin.jpg

Den ser ut som en ohyggligt ful skrivare, med den enda skillnaden att den inte klarar av att skriva ut papper samtidigt som den tar ännu mer plats. Det enda den mäktar med är att klämma ur sig brödliknande kuber som ingen vill äta.


Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal