Har ni snygga tallrikar? Visa dem gärna!

Startat av Anne, 2007-08-23 17:18

Föregående ämne - Nästa ämne

Anne

2007-08-23 17:18 Last Edit: 2007-09-04 15:55 by Andreas
Citat från: Andreas skrivet 2007-08-23 16:25
Hur gör ni förresten Anne och Kryddburken som fotar mat hela tiden - har ni köpt in en massa olika udda tallrikar för att få variation på dem?


Njae, några olika har jag, men mest har jag helt enkelt rätt mycket variation på våra vanliga tallrikar :) Vi har helt enkelt mycket porslin. Fast nu senast köpte jag två söta assietter från Indiska mest för att de kommer göra sig bra på bild, det erkänner jag.

[Edit: Andreas klippte ut tallrikarna till egen tråd och klippte in mitt eget citat här.]
Anne's Food - min matblogg

kryddburken

Citat från: Andreas skrivet 2007-08-23 16:25
Hur gör ni förresten Anne och Kryddburken som fotar mat hela tiden - har ni köpt in en massa olika udda tallrikar för att få variation på dem?


Jag är inte så varierande vad gäller tallrikar, men visst skulle en tripp till Indiska enbart resultera i udda "plåta-mat-tallrikar" det erkänner jag! Skulle vilja ha mer av de handmålade porslinsserierna, de är snygga på bild tycker jag! Har sett nåt sånt hos dig Anne tro jag bestämt! ;-)

Anne

Kryddburken - det är nog Mateusporslinet du tänker på (www.mateus.se) - jag har massor :)
Anne's Food - min matblogg

kryddburken

Citat från: Anne skrivet 2007-09-03 13:47
Kryddburken - det är nog Mateusporslinet du tänker på (www.mateus.se) - jag har massor :)


ÅHHH!!!! Tack för den länken..... undra hur dyr den här kvällen blir nu... *S*

Anne

Anne's Food - min matblogg

kryddburken

Anne!
Du kan väl ta en bild på alla dina handmålade tallrikar utan mat, vore ju läckert med alla färger! ;-)

Anne

Anne's Food - min matblogg

Anne

OK, här kommer ett gäng.

Först ut, mina assietter från Mateus. Åtta färger.


Åtta mellanstora djupa tallrikar/skålar (en i diskmaskinen), samma färger som ovan.


Åtta pyttesmå skålar - tre i maskinen, makens favorit till yogurt på morgonen. Samma färger..


Hoppsan, här var det kakor på. Köpte eftersom lila egentligen har utgått, och jag på sikt kanske vill ha fler av de här tallrikarna, i matchande färger som resten, förstås.


Stora fat, slätt i turkost, mönstrat i rosa. Fick båda i bröllopspresent, helt spontant sådär. Jätteroligt. :)


Och så handmålat toscanskt porslin, köpte på rea på NK för några år sen.


Och små små fat från Arabia.


Ironiskt nog tycker jag att det ofta blir snyggast mot vitt. *skratt*

Kakbilden blev rätt fin så...

ttt
Anne's Food - min matblogg

crlhrv

Här hemma kör vi lite mer klassiskt (som ni säkert sett) och försöker slita ut ostinidiaporslinet från Rörstrands så gott det går. Trots att delarna har mer än 20 år av vardagligt slit på nacken är de fortfarande felfria och jag har aldrig lyckats att förstöra en enda tallrik eller kopp (peppar peppar!). Har till och med några ouppackade tallrikar i originalförpackning kvar, prislappen anger 79 kr för två stycken tallrikar av mellanstorlek. Stor skillnad mot vad de kostar idag!

Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

Anne

Ja, det här var liksom fototallrikarna :) Äter gör vi vanligtvis på Villeroy Boch Petite Fleur, och på Ikeas 365+ fyrkantiga som för övrigt ofta gör sig väldigt bra på bild. Ostindia är också jättefin!
Anne's Food - min matblogg

Tracey

Vilka underbara tallrikar - man blir verkligen inspirerad av färgerna! (Diggade speciellt bröllopspresenten ;D) Vilket gigantiskt kök ni måste ha, som får plats med alla de där!

kryddburken

Ohh, jösses va tjusiga, eleganta, vackra, färgglada & matsmickrande tallrikar!! Tack för ögongodiset Anne!

Ska köpa mig ett klippkort på Mateus tror jag bestämt! Vad kostar en sån där vågig skål tex? Eller ett sånt där reliefmönstrat fat?  De går inte att beställa över nätet va? Jag är ju inte så ofta uppe i svängarna till sthlm direkt... *S*

Anne

Nej, de säljs bara i butik vad jag vet, men de har gott om återförsäljare - borde väl finnas nån i typ Kalmar? De små faten och de vågiga skålarna kostar 150:-  Stora spetsfatet ungefär 350:-
Småskålarna 100:-, ca.
Anne's Food - min matblogg

kryddburken

Aha! Kanske ska gå igenom lite inredningsbuktiker i kalmardå, eller enklare att lyta luren *lat*
Gillar dom skarpt! Tack för info!

kryddburken

*skrattar lite* Googlade på Mateus +återförsäljare å hittar väl en butik här i borgholm, en inredningsbutik som ägs av en gammal kollega!

Världen kan vara liten! Imorgon gör vi ett besök, Joll å jag... Ledig dag = Mateus! *S*

Anne

Haha - du ser. :) Mateus har expanderat supermycket senaste åren så jag är inte så förvånad. Ha det så roligt :)
Anne's Food - min matblogg

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal