Vad bakade du för matbröd senast?

Startat av Andreas, 2007-05-06 13:41

Föregående ämne - Nästa ämne

Sara W


k@ty

Tekakor, fast jag valde fel mått så det blev mini tekakor :P

Nico

Ciabatta, bakat efter receptet i boken "baka värlens bästa bröd", nåja, nästan 8), lade till surdeg sen hade jag nog i för mycket jäst, mängden vatten funkade inte, hade i en deciliter rågmjöl också,  frugan får smaka av.
Lök? är det en rätt?

pralin

Pralin matbloggare

Sara W

Tekakor på råmjölk och skrädmjöl. Fantastiskt goda!

pralin

Pralin matbloggare

annamaria


webguide

Jag gjorde ett par mini-key-lime-pajer igår.

k@ty


MarkusJ

http://hertigenavmakrill.blogspot.se/2012/04/sourdough.html

Här ska ni se!

Ett högt, ljust och fint rågsurdegsbröd med 10 % grahamnsmjöl och resten vete för att ge brödet en lantlig touché!

Det blev ett härligt segt inkråm med lagom stora hål så att inte allt smöret smälter ner i handen.
Ett väldigt bra bröd helt enkelt.

Sara W

Latmasken har bitit sig ett tag i mig och det enda bröd jag orkar baka är bikarbonatsbröd. Men det är gott det också!



annamaria

Har precis rört ihop en fördeg (vete) till morgondagens bak. Min förhoppning är att det ska bli ett bröd med god skorpa och lite håligheter. Ska fundera över natten på om jag ska baka det i en gryta eller jäsa i jäskorg.


Robert021

Snart ska ett råg- och morotsbröd in i ugnen. Det ska bli spännande att se hur det smakar.
www.husihelvete.se - Nu över över 420.000 besökare.

Rockbruden

Idag bakade jag bröd med korn och malt som silats bort efter öltillverkning.
farsan fick den där kornblandningen efter att ha varit på ölbryggarkurs med jädraöl  :P


Christina

Jag bakade ett franskt lantbröd med levain. Fördelen med att baka med levain är att  du kan spara levainen i kylskåp i flera månader utan underhåll. Det är bara att pigga upp den dan innan du vill baka. Brödet blir sagolikt gott med knaprig skoprpa och segt inkråm, recept på  http://slowfood-tinna.blogspot.se/


Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal