Idag ska det rökas burnt ends.

Startat av Skogis, 2019-04-19 14:21

Föregående ämne - Nästa ämne

Skogis

Inget nytt men för mig är burnt ends något jag inte provat.
Receptet är som följer
tärna svålfritt sidfläsk i 3x3cm bitar, rubba med valfri grillrub. Rök/grilla på 90-100° i 3 timmar på galler, lägg i en aluform och fyll på med lönnsirap, råsocker och smör. Täck med folie och in i grillen ytterligare 1 timme.
Låt svalna, öppna en öl och njut.

Låter lite väl sött med både lönnsirap och råsocker så det håller jag nog nere på.
Hade varit gott om man kunde behålla svålen och få den krispig, men det är väl mer eller mindre omöjligt.

Återkommer med resultatet vad det lider.

Skogis

Nja, vet inte om jag fick till det som det var tänkt, det krävdes ytterligare någon timme för att det skulle bli gott.
Gick på första bästa recept men det var kanske en miss.
Det receptet hade rätt mycket socker och sirap vilket jag inte följde, resultatet blev därför lite tråkiga kuber utan någon speciell färg och smak.
Bättrade glatt på med både bbq-sås och Tabasco buffalo hot style sauce (som inköptes för jag var nyfiken, men som är rätt klen för att vara en Tabasco)
Så nu lär dom ta slut :)

Idag röks det honey butter glaced salmon.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal