Gissa matbilden! Här kan du posta bildgåtor som andra kan gissa på.

Startat av Kari, 2007-06-20 21:39

Föregående ämne - Nästa ämne

Andreas

Agneta: Jag hittade det på tomten! De första bilderna tog jag genom sovrumsfönstret och den sista genom källarfönstret, hade aldrig kommit så nära fåret annars men genom fönstret var det visst OK och den lilla rackaren blev riktigt nyfiken när jag var där bakom rutan så det nästan tryckte nosen mot det. Detta är alltså halvvilda mufflonfår som ägs av en granne som bor nån kilometer bort, tror inte de är alldeles renrasiga heller.

AnnaMaria: Jag vet faktiskt inte vad han lagar av dem... ska fråga vid tillfälle.
Den som inte frågar får inga svar.

agnetasch

Per Morberg har ett recept på asadogrillat mufflon, verkar mumsigt.
Andreas: Du får öppna källarfönstret lite: "Kom så lilla fåret,kom så får du lite får-godis(?) Några bra o vassa kökredskap o vi får snart ett bra mufflonrecept ;D

Andreas

Tanken har slagit mig :) (och i lördags hade jag fyra rådjur på besök...)

Men jag undrar just vad det är för smakskillnad på mufflon och vanligt får... var det inte du som hade koftfobi Agneta? :)
Den som inte frågar får inga svar.

agnetasch

Jo, jag har koftfobi. Jag vill absolut inte ha mufflonrecept, jag försökte bara vara hjälpsam mot annamaria ;D

Sweber

Heter inte den här topicen "Gissa matbilden"? Om du inte ens har ett recept på hur du ska laga till den, så är det väl inte mat? ;)
Weber One Touch Gold 22,5" lätt modifierad, samt Weber Go-Anywhere helt i orginal.

Andreas

Nämen nu blommar det, har det gått så långt att det behövs ett recept för att äta upp det minsta lilla djur? Grovstycka med yxan, gör upp en eld och grilla, salta om du har och gnag och ät, svårare än så är det inte! ;)
Den som inte frågar får inga svar.

Sweber

Citat från: Andreas skrivet 2008-03-25 13:06
Nämen nu blommar det, har det gått så långt att det behövs ett recept för att äta upp det minsta lilla djur? Grovstycka med yxan, gör upp en eld och grilla, salta om du har och gnag och ät, svårare än så är det inte! ;)

Men se där, du hade ju ett recept ju!
Weber One Touch Gold 22,5" lätt modifierad, samt Weber Go-Anywhere helt i orginal.

Andreas

Den som inte frågar får inga svar.

Kari

Dax igen! Vad är detta? Med så exakt namn som möjligt..  ;D

agnetasch


Kari

Error. Fel. Har med mat att göra.. JÖ!  ;) Keep on rockring Agnetasch!  ;D

agnetasch


Hasse

Jag tror att det hör ihop med fiske. Trist, för jag kan ingenting om fiske.    :-\

Kari


crlhrv

Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

Sweber

Weber One Touch Gold 22,5" lätt modifierad, samt Weber Go-Anywhere helt i orginal.

Kari

Crlhrv: Nix. Hårdare.

Sweber: Du har PM...

Ledtråd: Tre funktioner men en av dom är värdelös.

Sweber

Weber One Touch Gold 22,5" lätt modifierad, samt Weber Go-Anywhere helt i orginal.

Kari

Sweber: Behåll tanken på kniv fast ändå inte riktigt..  ;)

Inget till fiske eller sånt alls..

Sweber

Kniv fast inte riktigt? Hm, klurigt. Det ser inte ut som osthyvel och inte som smörknivar, kan det vara luskammar? Eller jag säger nog smörknivar i alla fall. Det är ju knivar fast inte riktigt. :D
Weber One Touch Gold 22,5" lätt modifierad, samt Weber Go-Anywhere helt i orginal.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal