Jag är så lycklig!

Startat av mums, 2007-09-04 17:48

Föregående ämne - Nästa ämne

Hankki

Javisst är det töntigt, kanske borde måla det svart  ;)

Mickan

Jag går i väntans tider här i regnet för snart kommer mina nya Hunter Festival 2010 gummistövlar. Måtte det regna jättemycket i höst och en slaskig vinter välkomnas med öppna armar!

Man kan köpa lycka ;)

Ytlig? Ja, som f-n!
Video meliora proboque deteriora sequor

annamaria

Går och myser efter en underbar lördageftermiddag kväll/natt. Jag och goda vänninan åkte på dag-SPA, bad, bastu och massage. Hem till älsklingarna och där blev vi serverade: Jansson, köttbullar, Västerbotten och kantarellpaj, varmrökt lax, nybakat bröd, ägghalvor med god gucka på, svenska kräftor, blåbärspannacotta och snaps!

Åh så gott och vilken härlig dag!

annamaria

Går bara och myser efter en härligt vacker och solig friidrottsdag på Fredrikskans i Kalmar. Dottern tog ett silver i kast med boll, brons i längd och fyra i 60 m.

Mickan

Träningen går så bra och det är så roligt! Hittat mycket bra musik att ha i lurarna när man inte snackar med andra träningsfreak.
Video meliora proboque deteriora sequor

agnetasch

Så belåten efter en långweekend på spa-hotell i Tallinn. Härliga pooler, bastu, varma vilstolar, massage o manikyr/pedikyr. Spansk o asiatisk mat på hotellet, rysk o estnisk på stan. Underbara ulliga mössor o sockor i glada färger fanns att köpa inför vintern. En riktig mysresa.

annamaria

Ser mycket fram emot en härlig västkusthelg med massor av färsk fisk och skaldjur. Bara mys med familjen och trevlig matlagning.

Kari

Stockholm Beer and Whisky Festival på lördag. Igen :) Ska på Whisky Dinner :D

annamaria

Åker till Ullared i morgon med brudarna!!!  Wiiiiiii så glad!

Oscar Tegni

En dag till, sedan är det fredag, huuuurraaaa!

annamaria

Jag älskar julmarknader - och i morgon är det dags för den första! Jul på Huseby - underbart! http://www.husebybruk.se/julmarknaden.htm


annamaria

I morgon kväll blir det julkänslor igen. Dax för Syföreningsauktion! Har gått på denna auktion sedan jag var barn. Jag och min syssling och 50 gamla tanter. Jag tyckte ju dem var gamla redan som barn  :). Dem syr och fixar under året - men jag går dit för allt det goda hemlagade och hembakade som dem gör. Skållade jullimpor, Kalvdans, ostkaka, kringlor och så annat julgodis. Oj oj oj så gott. Under auktionen äter vi såklart ostkaka och dricker kaffe. Kanske det slinker med ett par raggsockor också.

Så mitt tips: gå på en syföreningsauktion - man blir så omhuldad och har det så trevligt. Härligt att få lyssna påa alla gamla damer, finfina tips kan man få. Hur ostkakan blir bäst och hur skållningen ska gå till av mjölet. Ja lite av varje.

agnetasch

Oj vad det låter mysigt. Är det detta som är livskvalitet?

annamaria

Citat från: agnetasch skrivet 2010-11-18 09:58
Oj vad det låter mysigt. Är det detta som är livskvalitet?


Ja, jag kommer nu därifrån precis. Så underbart mysigt är det. I år blev det grova kringlor, grova fluffiga Thekakor och Aroniamarmelad. Vilken frulle!

crlhrv

hyfsat nöjd efter matlagningskväll på swedish taste, göteborg. nu bör det vara sängdags. hjorttartar...mmmmm...gurkglass..mmmmMM...
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

Kari

Vi går inte sånt där om vi inte får se bilder.. ;)

crlhrv

2010-11-25 12:28 #416 Last Edit: 2010-11-25 12:35 by crlhrv
bilder kommer här =)














Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

Mickan

Smart att sudda ansikten men nu kan du ju ha snott bilderna var som helst ;)
Video meliora proboque deteriora sequor

crlhrv

Citat från: Mickan skrivet 2010-11-25 18:40
Smart att sudda ansikten men nu kan du ju ha snott bilderna var som helst ;)


haha ja jag tar den risken. vill inte få mail från arga kunder och leverantörer som undrar vad deras ansikten gör på ett publikt forum =)
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

annamaria

Där ser man vad man missade då. För några år sedan så vann jag (recepttävling) en liknande matlagningskurs på Swedish taste, dottern blev sjuk dagen innan och hamnade på sjukhus...det blev ingen resa. Ser trevligt ut! Bara lite avis....

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal