Världens dyraste potatischips?

Startat av Andreas, 2007-06-05 08:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Andreas

Potatischips med tång & algsalt från Bjäre hembygd 75 gram för 25:- eller 333,33 kr / kg. http://www.bjarehembygd.se

Har någon provat dem? Eller sett ännu dyrare?

OLW kostar normalt en bra bit under 70 kronor / kg så dessa måste vara något alldeles utöver det vanliga.
Den som inte frågar får inga svar.

crlhrv

Har för mig att det finns med mandelpotatis och blå kongo också. Jag åt mandelpotatisen förra året, oerhört goda. Sen tror jag att dom har en variant med torkade grönsaker också, t ex palsternacka. Vet inte om det är samma märke men det var också mycket gott.
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

Kari

Hemma friterade potatis och morotschips är inte dumt, lite pyssel är det men värt mödan!

Gourmeten

Vad jag vet så tillverkas dessa chips och rotfrukter av Gårdschips i Laholm. http://www.gardschips.com Se deras indexssida där det finns bilder på chipsen och rotfrukterna. Det verkar som om de satsar på miljövänlighet och för övrigt kvalitet i tillverkningen. Spännande med mindre aktörer som kommer in och ruskar om de stora. Gott också tycker jag.

Mickan

Jag köpte röda potatischips på Oil&Vinegar när vi hade fest sist. Dom var jätteknapriga och hade en fin sälta. Fräsch olja i frityren så jag kan verkligen rekommendera dem. Dyra? Ja!
Video meliora proboque deteriora sequor

Kari

På mässan smakade jag kantarellchips, tyvärr minns jag inte priset men dyra var de! 75 g i påsen minns jag.

Mickan

Kantarellchips! Var det kantareller som torkats till chips eller var det potatis som smaksatts?
Video meliora proboque deteriora sequor

Kari

Sårry, otydligt av mig, potatischips med kantarellsmak. Mycket kantarellsmak. För mycket.

Mickan

Anledningen till att jag gillade de dyra chipsen från oil&vinegar var just att de bara smakar salt och potatis. Jag köper chips 2-3 gånger per år och då har man inget behov av variation. 
Video meliora proboque deteriora sequor

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal