Defekt öl (Carlsberg Sort Guld)

Startat av Andreas, 2008-02-19 20:21

Föregående ämne - Nästa ämne

Andreas

I helgen råkade jag på nåt ovanligt, en defekt ölburk! Det var en burk Sort Guld som smakade alldeles för sött och spritigt, jag undrar just vad det var för jox som kommit i min burk. Har aldrig reklamerat nåt alkoholhaltigt förut men nu blev det läge att prova på det också.

Ringde först numret till Carlsberg som stod på burken. Den vänliga damen jag talade med undrade om det kanske var nåt hål i burken så det kommit in luft men det trodde jag inte eftersom kolsyran var helt OK. Jag frågade om hon kände till några reklamationer men det gjorde hon inte och dessutom så sa hon att de inte tog upp reklamationer själva utan det går bara genom Systembolaget, hon rekommenderade mig därför att gå dit med min burk.

OK systemet nästa, jag kände mig allt lite fånig när jag reklammerade 1 st halvfull ölburk på systemet men killen där var mycket trevlig och jag fick 15:50 kontant samt att han förde in i deras datasystem vad jag berättade om defekten. Inte heller han kände till några reklamationer men jag har svårt att tänka mig att bara min burk var felaktig. Min burk var märkt "10:32-A 16JUL08 U" ifall någon annan mot förmodan stöter på en likadan.

Nån annan som åkt på defekt öl nångång?
Den som inte frågar får inga svar.

Hasse

Ja, en gång för flera år sedan sedan har jag fått en dålig burk. Det doftade lite unket och smakade sött. Men det måste vara sällsynt, för det är vid detta enda tillfälle, och jag dricker mycket öl. Dock brydde jag mig inte om att reklamera, utan slog ut den i vasken.

Vin har jag däremot reklamerat på Systembolaget, helt utan knussel. Jag blev utan diskussion erbjuden en ny flaska eller pengarna tillbaka.

Andreas

Trevligt att du dricker mycket öl Hasse, det är en verkligt fin kulturdryck och jag försöker se till att dricka en eller annan öl varje helg. (Du har inga speciella favoriter? Jag tänkte på tråden "favoriter ni har inom öl vin och sprit" http://matforum.nu/index.php?topic=1346.0 som ingen skrivit i ännu... jag har tänkt skriva där men det har inte blivit mer än en tanke ännu.)

Du minns inte vad det var för fabrikat på ditt dåliga öl?

Tycker detta med reklamationer är en svaghet med Systembolaget - de borde egentligen ge mer än bara inköpspriset tillbaka så att folk sporras mer att raportera om eventuella defekter även på billigare varor som öl - om inte kunderna verkligen berättar om de fel de stöter på går tillverkarna miste om viktig information som kan ligga till grund för deras kvalitetsarbete och det förlorar alla parter på.
Den som inte frågar får inga svar.

Hasse

Ja, vi borde reklamera mer. Du har rätt som du skriver, Andreas, att det ligger i tillverkarnas intresse att få rapporter om defekter. Men orkar man då ta sig till Systembolaget med en halvt urdrucken flaska eller burk, för att få tillbaka en tia eller två? Inte jag, tyvärr.

Jag minns inte fabrikatet på min dåliga burk.

roffekock

När jag reklamerade starköl på systemet fick jag chekar på folköl i vanlig butik inga stöl inte, snacka om att vara ilsk.

/rolf
Matforum är bäst

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal