Extrapris men varan finns ej

Startat av annamaria, 2010-09-16 19:42

Föregående ämne - Nästa ämne

annamaria

Usch jag blir så sur på ICA. Dem gör trevlig reklam om "billiga veckan" - och det ÄR billigt men vad hjälper det när produkterna aldrig finns. "vi har leveransproblem..."  blä!  >:( Det nu varit så varje vecka sedan dem började med denna billiga vecka. Det kan inte vara meningen att man bara ska kunna köpa de första dagarna i veckan.

Andreas

Jo sånt kan vara irriterande, du handlar alltid i slutet av veckan?
Den som inte frågar får inga svar.

Kari

Annamaria: Fråga efter en alternativ produkt och be att få samma pris, det fungerar ofta!

annamaria

Citat från: Andreas skrivet 2010-09-17 10:51
Jo sånt kan vara irriterande, du handlar alltid i slutet av veckan?


Nej jag handlar när det passar. Här har dock det mesta varit slut på måndagen redan.
Citat från: Kari skrivet 2010-09-17 15:54
Annamaria: Fråga efter en alternativ produkt och be att få samma pris, det fungerar ofta!


Jag har hört andra göra det och får till svar, du får vänta tills på fredag då kommer det in, hoppas vi. Jag är en riktig fegis så  :-[ och vågar inte vara en sån tuffing. Jag har nu sträckt mig till att beställa Mutti tomater  ;D.

Kari

Man ska sverka lite då och då, det gör bara gott i själen ;)

Andreas

Det var en dum butik. Var handlar du AnnaMaria, nar du nån annan butik att byta till i närheten eller vet din butik kanske om att de har monopol så de kan strunta i att göra kunderna glada?

Kari har verkligen rätt i det där med att fråga om alternativa produkter, det ska en bra affär givetvis bjussa på. Riktigt bra affärer lägger för den delen själva fram ersättningsvaror när lockvarorna tar slut, helt utan att man frågar alltså, det stöter jag på ganska ofta.
Den som inte frågar får inga svar.

annamaria

Närmsta ICA ligger 1.2 mil bort så det är inte aktuellt. Ska försöka ta mod till mig inför denna vecka och fråga efter ersättningsvaror. Är dem skyldiga att ha det egentligen?

Kari

Jag vet inte och tror inte, det finns alltid en liten friskrivning i butikernas erbjudanden där dem reserverar sig om en produkt skulle ta slut eller om det är feltryck.

Men det är värt att fråga, jag skulle säga att i 7 av 10 fall fungerar det för mig :)

annamaria

Nu när jag hade "gaskat" upp mig och kände mig tuff och modig så behövde jag inte be om ersättningsvara....nu var allt på plats  :-[  Vi får se hur länge det varar i veckan.
Det där med billiga veckan kan verkligen lura en också. Idag så stod Vetemjöl som billig vara - bara 10 kr för en påse. Visst låter det billigt? Så vad kostade då en påse - jo 10. 90. ´Hela 90 öre! Varenda kund hade mjöl i vagnen, så även jag.

Kari

Men Annamaria, sicket antiklimax!? Så 90 öre på det.. Du ska se att det går bättre nästa gång!
--
Våra sk "extrapriser" är ett kapitel för sig. Själv försöker jag se prissänkta varor på två olika sätt, antingen är det fynd på riktigt vilket sker sällan men annars men mer som påminnelser snarare.

Andreas

Citat från: annamaria skrivet 2010-09-19 13:56
Närmsta ICA ligger 1.2 mil bort så det är inte aktuellt. Ska försöka ta mod till mig inför denna vecka och fråga efter ersättningsvaror. Är dem skyldiga att ha det egentligen?


I princip snuddar det väl mot falsk marknadsföring att locka med erbjudanden som sen inte finns? Har för mig att Elgiganten fick på pälsen för några år sen för att ha skickat ut reklamblad för produkter de bara hade något fåtal exemplar av hemma. Men är det enstaka leveransproblem eller om butiken tagit hem "ett rimligt stort antal produkter" som sålt slut så är det nog svårt säga nån gjort fel.

Men i vilket fall borde varje butik vilja hålla sina kunder glada, det kan inte kosta dem många kronor att sänka priset på en ersättningsprodukt.
Den som inte frågar får inga svar.

phila54

Kan ju bara tala för mig själv, men allt som oftast finns varan jag skall ha i butikerna jag besöker(VI,Coop,Ica kvantum,Ica Maxi), kan vara så att det är tillfälligt slut när de rear ut oxfilé men då har det framkommit av reklambladet att det varit ett begränsat parti. Då kan man väl ha överseende med att det inte finns hela veckan. Annars förväntar man ju sig att varan finns när man åker och handlar, annars känner man sig ju grundlurad.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal