Presentation av Grill-dome

Startat av PatrikH, 2012-04-24 17:07

Föregående ämne - Nästa ämne

PatrikH

Grill-dome Sverige är en importör av Grill-dome Kamados.

Företaget startades i slutet av 2010 efter att jag flyttat hem från USA med min privata grill-dome och upptäckte att den inte fanns tillgänglig här. Eftersom jag tycker att den här typen av grillar är överlägsna andra på marknaden så började jag importera dem och har nu sålt dem sedan augusti 2011.

Grill-dome Kamado är en keramisk kolgrill, ugn och rök.

Fördelarna med en keramisk grill är att man får ett saftigare kött tack vare att den isolerande keramiken gör att man inte behöver ha ett högt luftflöde genom grillen. Den andra stora fördelen är att det går att hålla en låg (från ca 100 grader) och stabil temperatur länge eftersom den har en stor massa.



Mer information hittar du på Grill-dome.se
Patrik Hällgren - Grill-dome

vilsjin

Om du rättar stavfelet i den här meningen, "Den är slipad för att inte läka och kommer i färger som matchar din grill.", så ser det proffsigare ut. Intressant produkt annars.

PatrikH

Tackar, besvärligt med sådana fel som inte stavningskontrollen tar.

Jo, jag har stött på flera som tagit hem den här typen av grillar från Japan för 30-40 år sedan och använder dem fortfarande men de har tydligen inte sålts här i någon stor omfattning.
Patrik Hällgren - Grill-dome

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal