Ernst prinskorvar 2016

Startat av Skogis, 2017-01-04 09:08

Föregående ämne - Nästa ämne

Skogis

Eftersom jag stoppar mina egna prinskorvar är det ju intressant att smaka om det kommer något nytt på marknaden. Är dock inte beredd att betala 89:- för 600gr korv trots att den ska vara handknuten. Men nu efter julen fanns det kanske inte så förvånande gott om korv till reducerat pris. Så jag fick köpa dessa delikatesser för endast 35:-/pkt

Hur dom smakade? Som köpekorv smakar när den är i den bättre delen på smakskalan. Jag kommer inte att köpa dom igen men jag slänger inte korvarna som blivit över. Det händer annars allt som oftast. Har dock en tillverkare som jag stödköper när frysen är tom, Ernst är inte den.

Men om man nu tvunget ska hävda att korven är handknuten bör den ju kanske också vara det. Kanske var det en lärling som tvinnat korvarna som låg i min paket men knutna var dom inte.

I-landsproblem? Ja egentligen, men räcker det inte med att skriva Ernst julprinskorvar på paketet?

kurt

Du får köpa Jojjen  prinskorv och jämföra, det är samma korv utan Ernsts namn!

Skogis


Andreas

Den som inte frågar får inga svar.

Skogis

Handknutna är flätade från en lång korv, Ernst/Jojjes är 3st korvar som bara är tvinnade parallellt. Kan ta en bild, dom var inte så goda tydligen, Ernst korvar ligger fortfarande i en påse i kylen och blir nog slängda i helgen.

Ca 1:40 in i filmen treflätas/handknyts korv på samma sätt som jag gör. Det krävde lite tankeverksamhet i början, jag stoppar ju bara korv vid behov så det blir ju inte var vecka. Men nu har jag gjort det tillräckligt ofta så jag inte behöver fundera på hur man ska börja. Normalsatsen är 270st/5kg prinskorvar men innan jul stoppades det 15kg  :)
https://www.youtube.com/watch?v=Gpke8_VczxY


Korv e gott!

Andreas

Aha. Finns det ingen mailadress på Ernstkorven dit man kan fråga vad de egentligen menar med handknuten..?  :)

Tack för pedagogisk film!
Den som inte frågar får inga svar.

Skogis

Just att det skulle vara handknutna korvar lockade mig, det jag funderade på var varför det skulle höja värdet på korven.



Köpte hans julkorv också men den smakade mest stjärnanis. Innovativt och kanske ett försök till en smak av jul, blev väl sådär. Den slängdes också, så mitt Ernstäventyr avslutas nu.

Andreas

Ja nä, handknuten gör den ju knappast godare, men "hand" låter ju onekligen mer hantverksmässigt och exklusivt.
Den som inte frågar får inga svar.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal