Sveriges Mästerkock - TV4

Startat av Kari, 2010-12-07 12:03

Föregående ämne - Nästa ämne

Kari

Masterchef på svenska, Sveriges Mästerkock startar den 12:e januari på TV4 :)

Jury: Per Morberg, Markus Aujalay och Leif Mannerström.

http://www.spisat.se/2010/12/sveriges-masterkock-pa-tv4-masterchef.html

matlagarn

Blir ett superprogram! Jag sökte.... Se hur det gick för mig!

Filippa

Spännande ! Det ska bli mycket kul att se.

Patrik

Den australiensiska varianten är bland de bästa matprogrammen på TV. Så skönt med trevliga progamledare och ett koncept där det faktiskt går ut på att lära deltagarna nya saker. Jämfört med den hemska USA-varianten med Gordon och två andra som ska försöka hitta så mycket elakt som möjligt. Dessutom går det bara ut på utslagning, till skillnad mot australiska.

Bara att hoppas att svenska versionen tar efter Australien.

Andreas

Synd bara att man börjar bli ganska mätt på kocktävlingar vid det här laget.

Men visst ska jag ge detta en chans. Fast egentligen hade jag tänkt titta på 100 dagar på svt1 idag klockan 20... men det kanske går att se på svtplay.
Den som inte frågar får inga svar.

Kari


Andreas

Heja heja heja! Men gillade du själva programmet Sveriges Mästerkock då? Säg gärna något positivt för själv har jag inget positivt att säga.

Jag tycker dessvärre det var totaluselt... ytligt... charmlöst... Upplägg och dramaturgi fullständigt stinker av Idol, fast minus det som korta stunder kan göra Idol uthärdligt, dvs. framträdanden som berör. Och med seg medelålders gubbjury, allt kryddat med spänningsmusik från Vem vill bli miljonär. :( Kan bara hoppas det blir bättre när kvalet är förbi.
Den som inte frågar får inga svar.

Kari

Andreas, jag är en enkel människa och tycker om enkel TV - handlar det om mat så ser jag gärna på det :)
Nu vill jag definitivt se hur det går för Jennie och ev. andra som är med som man känner igenom irl, bloggar, twitter och FB.

Andreas

Tack för det Kari, då är det 50/50 mellan oss som gillar och oss som ogillar! :)

Ingen fler som har synpunkter på Sveriges Mästerkock?
Den som inte frågar får inga svar.

Jon

Jag håller med dig Andreas, det kändes lite som idol. Inget jag kommer att titta på igen.

Krista

Missade programmet men tänkte kolla nästa gång.

Vore roligt att veta vilka matbloggare som är med. Jennies Kalasgott brukar jag läsa, men vilka fler matbloggare som är registrerade här i forumets Matbloggat kom med i programmet?

Patrik

Kan ju alltid kolla på tv4play om du missat programmet.

Jag tycker det verkar lovande. Gillar Mannerström. Uttagningarna är, tvärt emot Idol, den tråkiga delen av detta programformat. Tror och hoppas det blir bättre när själva programmet börjar.

Per

De här två första uttagningsprogrammen är väl inte så kul. Blir säkert bättre sen. Jag har sett det engelska originalet och gillade det.

annamaria

Jag tittade och tyckte det var sådär. Jag tillhör också dem som tittar på det mesta i matväg. Kommer och ge det fler chanser i alla fall. Jag tyckte Mannerström verkade sur.

Lena Marie

Jag tittar nästan på allt matrelaterat på tv. Masterchef Australia är bäst hittills. Såg alla 72 programmen. Masterchef USA är halvdant och lite för mycker Gordon Ramsey. Han tar över av födsel och ohejdad vana. Lite synd. Svenska "Masterchef" som de tack och lov inte kallar Masterchef Sweden utan Sveriges mästerkock,  annars ska ju allt ha internationella namn, är lite tamt. De härmar både Australia och USA vad det gäller upplägget men har så skral kassa att det blir lite tamt.
Jennie, Kalasgott? Vem är det och har hon redan varit med? Missat något där?
Alma Mater - mat är gott

David

Masterchef Australia, season 2 är det bästa matprogrammet jag sett på TV. Kitchen Nightmares UK var bra som tusan dock, samma med norska varianten, nästan lika bra.

De amerikanska versionerna är för anpassade för reklam, blir mycket avbrott och repetitioner, så på ett entimmes program är det väl som mest 20minuter nytt material.

Andreas

Citat från: annamaria skrivet 2011-01-14 17:46
Jag tyckte Mannerström verkade sur.


Han var nog irriterad över att flera var så impade av att träffa Morberg, han sa ju t o m till en av de tävlande "Har du smörat färdigt för Per nu?". Och jag tycker Mannerström har rätt, Mannerström är den folk borde smöra för.

Citat från: Lena Marie skrivet 2011-01-15 00:48
Jennie, Kalasgott? Vem är det och har hon redan varit med? Missat något där?


Jennie Benjaminsson var den talangfulla 18-åringen i första avsnittet, går hotell och restaurangprogrammet på gymnasiet http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article8402770.ab
Den som inte frågar får inga svar.

Lena Marie

Citat från: Andreas skrivet 2011-01-15 19:12
Jennie Benjaminsson var den talangfulla 18-åringen i första avsnittet, går hotell och restaurangprogrammet på gymnasiet http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article8402770.ab

Tack Andreas!

Vet någon vad hennes matblogg heter?
Alma Mater - mat är gott


Lena Marie

Tack Jon! Ska genast surfa iväg dit!
Alma Mater - mat är gott

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal