Många grilltidningar och grilltips!

Startat av Kurtson, 2007-05-19 08:20

Föregående ämne - Nästa ämne

Kurtson

2007-05-19 08:20 Last Edit: 2007-05-19 08:28 by Kurtson
Så här års kommer många tiningar ut med grilltips.
Kom gärna med uppslag när ni ser dem.
Fick coops tidning Buffe igår och där var massa trevliga recept på marinader.
skall faktiskt testa några av glace och rubs som de hade förslag på.
lite senare skall hjag delge er som inte läser tiningen några.

Andreas

Böcker om grillning skulle också passa i denna tråd, känner du tilll några bra sådana?
Den som inte frågar får inga svar.

agnetasch

På tal om att Kurtson hittade en massa recept på marinader i en tidning;jag läste kvällstidningarnas bilaga Leva&Bo förra helgen o upptäckte till min förvåning(läs förtjusning)att det knapp fanns ett recept där man skulle lägga köttet i marinad. Pensla med olja,salta o peppra ;D
Fast det här med att marinera i yoghurt intresserar mig lite.Jag har en burk matyoghurt o några älgbiffar,tänk om man skulle.....
Vi tänkte tillämpa indirekt grillning i den nya gasolen så jag sökte på nätet efter konkreta förslag o tider men hittade inget.Nån som har nåt tips?

Andreas

Jo jag snabb-bläddrade igenom några mattidningar i helgen i en matbutik och fick intrycket att det är Glace som gäller i år.

Såg förresten nu att Allt om mat har en grillbok: http://www.alltommat.se/butiken/index.xml?page=view&view-product=gen_id_37 (Men där står det förresten"härliga marinader" och inget annat.)

Någon som tittat i den?
Den som inte frågar får inga svar.

Andreas

Den som inte frågar får inga svar.

Andreas

Såg precis att helsingborgs dagblad skrivit om grillböcker: Allt om mats grillbok "Grllla", "Tjejernas grillbok" och "Grilla året om" http://hd.se/mat/2007/06/14/tre-grillboecker/

Synd att det sägs så lite om varje bok bara.
Den som inte frågar får inga svar.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal